OPENSSL_3.0.0 w th-test - Czy będzie jakiś

Maciej Kędzierski pld-devel-pl-list at vip.server.pl
Mon Oct 11 15:18:04 CEST 2021

Cześć.

Widzę, że w th-test są już pakiety, które wymagają nowego OPENSSL_3.0.0.
W sumie bardzo fajnie, ale na paru serwerach u siebie mam kilka
aplikacji serwerowych samodzielnie kompilowanych ze źródeł (nie z RPMS).
Już przy zmianie openssl_0.9.8 na 1.0, czy 1.0 na 1.1, małem z tego
powodu trochę zamieszania.
Trzeba było wgrywać ręcznie stare biblioteki, a nie zawsze to chciało
też działać i potrzebne były szybkie rekompilacje aplikacji.

W związku z tym mam pytanie, czy może jest przewidywane stworzenie
pakietu w stylu "compat-openssl111" zawierającego stare biblioteki,
który w momencie upublicznienia w głównej gałęzi biblioteki
OPENSSL_3.0.0 i aplikacji z nią związanymi, mógłby być zainstalowany z
nowymi bibliotekami?

Pozdrawiam
MK