aqfinance - Unresolved symbols found

Jan Rękorajski baggins at pld-linux.org
Sun Oct 17 10:31:25 CEST 2021

On Thu, 14 Oct 2021, Krzysztof Mrozowicz via pld-devel-pl wrote:

> Cześć,
> próbuję uaktualnić pakiet aqfinance, ale builder kończy pracę z błędem:
>
> Searching for shared objects with unresolved symbols...
> Unresolved symbols found in:
> /tmp/B.84kckx04/BUILD/tmp/aqfinance-0.9.133beta-x86_64-root-builder/usr/lib64/libaqfinance.so.0.0.0
> inflateInit2_ DONE
>
> Nie spotkałem się z czymś podobnym wcześniej i nie wiem jak to naprawić.
> Czy mógłbym prosić o pomoc?

Najprościej to poszukać skąd to się bierze (grep na /usr/lib i/albo
/usr/include). W tym przypadku symbol przychodzi ze zlib.

aqfinance używa zlib ale na raczy się linkować z libz.
Trzeba w Makefile dodać -lz to linkowania.

--
Jan Rękorajski                    | PLD/Linux
SysAdm | baggins<at>pld-linux.org | http://www.pld-linux.org/