czy wykonywanie make check jest ważne?

Jakub Bogusz qboosh at pld-linux.org
Fri Oct 22 20:40:01 CEST 2021

On Fri, Oct 22, 2021 at 11:19:06AM +0100, Krzysztof Mrozowicz via pld-devel-pl wrote:
> Czołem,
> kolejne pytanie od żółtodzioba. W instrukcji budowania programu cone
> napisane jest żeby przed make install wykonać make check. Jest to
> uwzględnione w specu poprzez:
>
> %bcond_without  tests   # "make check"
>
> No i o ile w starszej wersji, zdaje się że było OK, o tyle w wersji 1.2
> make check się wywala. Sprawdziłem jak to wygląda w specu przygotowanym
> przez opensuse i tam nie robią tego wcale, nawet jako opcję dla
> chętnych.
> W PLD cone-1.2 buduje się z parametrem --without tests

> [...]

Podstawowe pytanie - dlaczego testy nie przechodzą?

Ogólnie, powinniśmy wiedzieć, czy budowany pakiet działa.
Więc jeśli są sensowne testy (powtarzalne na builderach, łatwe do
uruchomienia, nie wymagające sieci czy jakichś wyśrubowanych zasobów, nie
trwające godzinami), to lepiej je uruchamiać - żeby niepowodzenie testów
blokowało opublikowanie nie działającego pakietu.

Jeżeli są sensowne testy i przestają przechodzić - trzeba zobaczyć,
dlaczego. Może to świadczyć o niezgodności z jakąś biblioteką (np. pakiet
nie działa dobrze z nową wersją biblioteki, albo nie działa ze starą,
a nie sprawdza dobrze jej wersji w trakcie konfiguracji).

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.pl/