nginx i problemy z logrotate

Jacek Osiecki josiecki at silvercube.pl
Tue Sep 7 12:36:49 CEST 2021

Cześć,

na jednym z vserverów mam dziwny problem z logami nginxa i logrotate.
mam ustawione logrotate na daily, w cronie odpalany jest o 5 rano.

I wszystko pięknie, idzie logrotate, logi trafiają do /var/log/archive/nginx/ z odpowiednią datą, tworzone są nowe logi.
No i to tyle jeśli chodzi o „pięknie” - bo nginx nic do tych nowych logów nie zapisuje. Ot tak, po prostu są sobie puste.

Odpalenie „service nginx reload” bez słowa magicznie przywraca nginxowi moc zapisywania do logów… no ale nie o to chyba chodzi :-/

Skrypt nginx dla logrotate jest praktycznie standardowy:

/var/log/nginx/*.log {
	olddir /var/log/archive/nginx
	create 644 nginx nginx
	sharedscripts
	postrotate
		date >> /var/log/rotate.nginx.log
		/sbin/service nginx reopen-logs >> /var/log/rotate.nginx.log
	endscript
}

Specjalnie dodałem to rotate.nginx.logs żeby sprawdzić czy on czegoś nie wywala… ale nie - jest tam standard:

Tue Sep  7 05:02:01 CEST 2021

Jakieś pomysły - jak to diagnozować, czego szukać? Nginx w najnowszej wersji, jakby co…

Pozdrawiam,
—
Jacek Osiecki