łamanie wierszy w docbooku

wrobell wrobell w pld-linux.org
Pon, 7 Cze 2004, 19:55:44 CEST

On Mon, Jun 07, 2004 at 10:31:19AM +0200, qwiat wrote:

> chcę uzyskać nastepująca konstrukcję:
>
> element1:element2:element3:element4
> Znaczenie:
>  - element1 - opis1 ...
>  - element2 - opis2 ...
>  - element3 - opis3 ...
>
> Ogarnięcie tego jako <screen> nie będzie pasowało bo komentarze nie będa
> się odróżniać. Ujęcie tego w nienumerowane podpunkty też nie pasuje bo
> mają zbyt duże odstępy między sobą. Pomyślałem że mógłbym złamać wiersz
> i rozpocząć od myślnika. Może wy macie lepszy pomysł

    Znaczenie
    <varlistentry>
        <term>element1</term>
        <listitem>
            <simpara>
                opis1
            </simpara>
        </listitem>
        <term>element2</term>
        <listitem>
            <simpara>
                opis2
            </simpara>
        </listitem>
        <term>element3</term>
        <listitem>
            <simpara>
                opis3
            </simpara>
        </listitem>
    </varlistentry>

Do tego:
- żadnych myślinków
- nie martwić się odstępami (w tym momencie)

Jeżeli  uważasz, że  pomiędzy wyrażeniem  (np.: element1)  a
opisem (np.: opis1) powinien  być myślnik lub jakieś odstępy
powinny być większe, to zgłoś to osobie, która się opiekuje
stylami, które przetwarzają dokumentację do postaci html
(zakładając, że to w html-u, np.: są za duże odstępy). Dzięki
temu lista wyrażeń j.w. wszędzie będzie wyglądać jednolicie
a nie w Twoim rozdziale tak, a w następnym jeszcze inaczej.

Pisząc w DocBook-u nie martwisz się odstępami i tym podobnymi
rzeczami (w tym przypadku także myślnikami). Określenie wyglądu
należy do twórcy stylu, który przetwarza ten dokument.

Pozdrówka

    wrobell <wrobell w pld-linux.org>