Prosba 2

Krzysztof Królikowski krzysiek w kobylkowska.net
Śro, 3 Mar 2004, 20:53:37 CET

W liście z śro, 03-03-2004, godz. 19:59, Tomasz Woźniak pisze:
> Witam.

również.

> Przepraszam ze molestuje liste oczywistymi tematami....

Nie ma czegoś takiego jak oczywisty temat, ani głupich pytań, są tylko
głupie odpowiedzi.

> Czy na CVS jest jakis przykladowy rozdzial (szablon) dokumentu do
> pld-doc... Jak tak to gdzie. Obiecuje ze jest to ostatni mail w takim stylu.

spoko. Szablon.. na pewno będzie Cię interesował taki z większą ilością
ciekawych tagów. Hm.. fajna tabelka jest w Xserwerze... wypunktowanie w
kilku innych rozdziałach.. wiesz co?
Krótko. Zainstaluj sobie pakiet subversion i wykonaj następujące
polecenie:

svn co http://svn.pld-linux.org/svn/PLD-doc PLD-doc

Utworzy Ci się katalog PLD-doc. W jego podkatalogu book znajdziesz
kolejne. Najbardziej istotny jest plik pl_book__master.docb. Stanowi on
taki trzon dokumentacji. Zawiera on w sobie swoisty spis tego z jakich
plików całość się składa (ujęty w tagach <!ENTITY>) zwróć na niego
uwagę. zajrzyj teraz do któregoś z pl_book__* znajdują się w nim pliki
*.chp, czyli rozdziały. W środku takiego pliku są podpięte pliki *.sec
jak szyko się zorientujesz zresztą. A to co tygryski lubią najbardziej,
znajduje się w plikach *.sec. Jest to esencja całej dokumentacji. Tekst
który jest w nich zawarty ujęty jest w specjalne tagi. Jak się szybko
przekonasz, tworzenie docbooka przypomina (a właściwie jest to
generalnie to samo co) tworzenie dokumentu htmlowego. Różnią się tylko
tagi. Spis tagów znajdziesz na (podam dokłądniejszy link):

http://docbook.org/tdg/en/html-ng/docbook.html

korzystaj z niego o ile tylko możesz. Mówię Ci. Kopalnia wiedzy i
fajnych tagów. DocBook jest niezwykle bogatym językiem. Html wymięka.
Dzięki temu, że powstał z XML'a daje mu jeszcze potęgę. Można za jednym
zamachem generować dokumenty w kilku różnych formatach. Tak u nas
właśnie to wygląda.
Chyba pozostaje mi życzyć Ci powodzenia i owocnej dla nas wszystkich
pracy. Jeżeli jeszcze jest coś czego nie rozumiesz, potrzebujesz
pogadać, pisz na listę.

pozdr
--
Krzysztof "e-krolik" Królikowski