parę sugestii dot. rpmmen

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Czw, 1 Kwi 1999, 15:20:45 CEST

[wtorek, 30 marzec 1999], Paweł Gajda napisał(a):

> ok, np. zamiast:
>  preparetoinstall() ->  preparetoinstall(TPkgSet *pkgs)
>  void select_from_file(char *) -> TPkgSet *select_from_file(char *)

teraz to rozumiem... :)

> Mam nadzieję, że zbytnio nie zagmatwałem.

Nie - o ile coę dobrze zrozumiałem :)

> Aha, myślę, że trzeba jakoś informować usera o błędach podczas
> instalacji. Obecnie jak ją puścimy to przeleci całość nie informując,
> że np. nic się nie zainstalowało(używam rpmmenUI_run())

Komunikaty o błędach są logowane przez log_message, ale można to również
wyrzucić na ekran (może takie okiengo po całości instalacji, czego się nie
udało zainstalować ?)

> Pisząc 'itd' myślałem jeszcze o rpmmen_opendb(), czyli o udostępnieniu
> wszystkiego w 1 funkcji.
>
> Hmm, czy warto wyrzucać ,,obsługę'' src (rozumiem, że chcesz tak
> zrobić) ? IMHO nie, bo narusza to spójność: dlaczego kto inny ma się
> tym martwić? Podaję modułowi źródło,cel i każę instalować.

ale, źródło podajesz przez wcześniejcze iointf_chroot

> IMHO po prostu: jeden przykład do liba, drugi przykład do pkgsel.

dobra

> [o coinst]

> Hmm, do tego - o ile mówimy o tym samym - to miała być docelowo grupa
> Base/Req w pakietach.
Eee.. to napewno jest dobry pomysł? Taka grupa może być dość obszerna, i w
jej skaład mogą wchodzić pakiety o różnej tematyce, może jednak lepszym
pomysłem jest zrobieie pliku z pakietami niezbędnymi, a w grupach pakietów
zostawić informację i ich tematyce ?

> Dopóki jej nie ma, to IMHO najprościej zrobić tak, jak jest
> teraz: osobny kat. z pakietami base. Wszystko z base/tocfile
> jest ,,zaznaczone'' (i nie może zostać przeż juzera ,,odznaczone'')
A ja wiem, odzielny katalog jakoś średnio mi się podoba, to już lepiej spis
tych pakiecików i np. będą one miały selected=7 (liczba wzięta z sufitu).
Jeśłi pakiety były by w różnych katalogach, to dochodzi jeszce iointf_chroot
gdzieś podrodze, lub coś w tym stylu. Może jednak lepiej poprostu zrobić
spis tych pakietów ?

> Coś takiego trzeba zrobić. Może na razie przyjmijmy,
> że rpmmen wymaga przekierowania stdout, stderr i się tym
> nie przejmuje ?

Nie bardzo. Przecież użytkownik chciałby mieć linijkę z postępem instalacji
pakietów, a to jest średnio wykonalne gdy stdout jest przekierowane do
pliku. dlatego w UIrpmmen_progress stdout jest teraz na chwilę przekierowywany
na ekran, a potem znowu do pliku.

> fajnie, zajrzyj jeszcze do misc.c, może zainteresuje Cię parę
> funkcji (mkdirhier(), buildpath()).
Zajrzałęm, chyba się przyda :)

> Znaczy się... uznałem, że nie warto dla samego rpmmena zachowywać
> zgodności wstecz(wyżej oferuję pomoc w przejściu!:-).

chodzi tylko o to że przejeczałęś to (chyba) indentem, i przez to diff to
był prawie cały rpmmen. Ale już chyba wiem jak sobie z tym poradzić :)

PS. jak się uda to dziś wieczorem będzie nowa wersja (jak się nie uda to nie
będzie :-| )

pkollegu w ids.pl
http://www.ids.pl/~pkollegu  <- tu jest PePeSza (automat dla tłumaczy .pot'ow)