parę sugestii dot. rpmmen

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Wto, 6 Kwi 1999, 15:37:45 CEST

[czwartek, 01 kwiecień 1999], Paweł Gajda napisał(a):

> i zgadzasz się? :-)

tak, oczywiście, to powinno być tak od samego początku.
Tylko jakoś brakuje mi pomysłu na nazwy. Na razie kod po "ubibliotecznieniu"
zachował dawne nazwy (rpmmen_install(...) itp.) a w module z zmiennymi
statycznymi jest pldi_rpmmen_install(..), ale jakoś mi to nie pasuje. Jak
ktoś by miał jakieś propozycje co do nazw to chętnie posłucham (poczytam)

> Ja byłbym za pytaniem usera czy chce instalować dalej po każdym
> błędzie, jest to IMHO b. eleganckie, aniżeli np. po tych 50 MB
> ściągniętych z sieci obwieszczenie mu, że się jednak nie udało.

dobra.

> Teraz tak, ale to IMO nie najlepszy pomysł. O wiele lepiej
> robić to jawnie -> mniej kłopotów ze zrozumieniem programu.
dobra. Rozumiem że rpmmen powinien przed odczytem pakietów robić
iointf_chroot(src), a po odczycie z powrotem uustawiać na dawne miejsce ?.

> Zaraz, zaraz...  To ma być właśnie grupa(właściwie podgrupa)
> zawierająca basesystem, czyli to co _musi_ być zainstalowane.
> Widzę w tym same zalety. Poproszę o wady. :-)

Rozumiem że myśłisz o polu Group w rpm'ach ? Jeśłi o czymś innym to poniższe
jest nieaktualne.
To zależy od tego jak szeroka będzie ta grupa Base/Req. W tym co kiedyś na
PLD-list było proponowane w base był cały przekrój programów. I teraz,
jeśli np. ustalimy że  podstawowym Shellem będzie bash to w jego Group
zamiast Shell wyląduje Base/Req co mało mówi o "przynależności funkcjonalej"
pakietu, a taki np. ksh dalej by miał Shell. A tamta lista była dość
obszerna (coś około 80 pakietów (mówie o liśćie zaproponowanej przez
Marcina Korzonka, 13 XII tamtego roku)).
Jeśli natomaist w Base/Req miałyby wylądować tylko _niezbędne_ minimum,
czyli basesystem, filesystem, setup i ewentualnie coś jeszcze to już ma to
większy sens.

> Czy nie za dużo z tym zabawy?  Dopóki nie ma tej podgrupy, to IMO
> najprościej zrobić base/.  Unikamy też w ten sposób obsługi takiego
> pliku-listy => mniej kodu <=> jest to lepsze :-)

IMHO to jednak ten plik ze spisem będzie prostszy. Na razie rpmmen jest
raczej jednokatalogowy, a odpowoednia funkcja do odczytu pliku już istnieje.

> Nie wiem dokładnie o co chodzi, ale już kiedyś wspominałeś coś o
> selected=64, teraz selected=7 (dostaję gęsiej skórki;-)
> IMO to powinny być zdefiniowane stałe(o ile teraz nie są).
Powinny być, i będą :)

> Jasne. Podsumowując:
> - dopóki nie zrobię tej redirect_stdout(), zostaje tak jak jest.
> - przekierowanie stderr jest robione wcześniej
dobra

> Tak, to indent, powinno pomóc(jak już pewnie wiesz) diff -w

a ja wymyśliłem coś innego (indent -kr -i8 (lub inaczej, zależnie od
wyznawanej religi :) i dopiero potem diff - potrzeba matką wynalzaku, a jakoś
nie wpadłęm na to, że taka opcja może być w diff'ie)

pkollegu w ids.pl
http://www.ids.pl/~pkollegu  <- tu jest PePeSza (automat dla tłumaczy .pot'ow)