parę sugestii dot. rpmmen

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Wto, 6 Kwi 1999, 23:37:36 CEST

[wtorek, 06 kwiecień 1999], Paweł Gajda napisał(a):

> On Tue, 6 Apr 1999, Paweł Kołodziej wrote:
> [..]
>
> Proszę bardzo :-)
[ciach]

> albo, podkreślając, że to rpm:
> rpmpkg_*()
Chyba zdezyduję się na powyższą propozycję :)

> Ten drugi może wtedy zostać przy rpmmen_(chociaż to 'mm' to IMHO zmora
> dla wzroku, może dasz się namówić na rpmen_ ? ;-))

Bardzo możliwe...

> No to już wiem jaką to ma wadę... Nie pomyślałem o powyższym.
> Rzeczywiście pozostaje chyba trzymanie listy w pliku, chociaż to IMHO
> takie nieładne ;-(

Eeee... jak mawiali starożytni DGCC :)

> W takim razie może od razu zrobimy tę strukturę kat. z inststuff/
> (wspomniałem o tym 2-3 posty wstecz)? Myślę, że tę listę warto
> wrzucić od razu na nośnik źródłowy zamiast na dyskietkę, nie trzeba
> będzie za każdym razem, gdy chłopakom zmnieni się ksh na bash zmieniać
> flopki.

Tak. Ta lista zdecydowanie powinna być na nośniku źródłowym (=> w
select_from_file plik będzie otwierany przez "bramkę).

> Jest do dyspozycji buildpath() i nie trzeba robić iointf_chroot() czy
> sklejać stringów, żeby poskakać po katalogach.

Rozumiem (z pobieżnej analizy kodu) że buildpath tworzy ścieżkę sklejając
swoje parametry? BTW Czy zwracanie wskaźnika na statyczną tablicę, to
napewno jest dobry pomysł ?

> Aha, trzeba zmontować jakieś narządko do budowy tej listy(na podstawie
> dumptocf, mogę zrobić), poprzednio wymiękłem przy 4 pakiecie ;-))

??? Przecież w tej liście są tylko nazwy pakietów np:
basesystem
setup
filesystem
glibc
lilo
bash
Przy zaznaczaniu pakietów brana jest pod uwagę ich nazawa z pola Name z rpm'a
tak więc wpisy w tym pliku są niezależne od wersji pakietu. Nie bardzo
potrafię sobie wyobraźić co sprawiło Ci takie trudności.

> Hmm, tylko i tak potrzebna jest lista -> komplikujemy sobie życie
> obsługą jeszcze grupy. Chyba nie warto?

Oczywiście. IMO lista pakietów i grupa Base/Req są to rozwiązania
wykluczające się (chodźby z uwagi na konieczność utrzymania spoójności)

PS. Obiecywałem nowego rpmmen'a na poprzedni czwartek, ale poprostu nie
miałem wystarczająco dużo czasu żeby to skończyć. W tej chwili koniec tego
tygodnia (sobota/niedziela) wydaje mi się realnym terminem :-|

--
Paweł Kołodziej
pkollegu w ids.pl