program PLD Instalujący v0.1(pre-alfa)

Paweł Gajda mis w hq.obop.com.pl
Czw, 25 Mar 1999, 15:59:22 CET

Witam,
udostępniłem:

1. Źródła:

- http://hq.obop.com.pl/~mis/pldi/src/pldi-0.1.tar.bz2
  Zawiera tocfile-0.1, pldilib-0.20 i rpmmana-0.1.3.
  Do kompilacji brakuje jedynie libfdiska:

- http://hq.obop.com.pl/~mis/pldi/src/libfdisk-5.2p1.tgz
  (już z ,,bezpieczną'' łatką)

- http://hq.obop.com.pl/~mis/pldi/src/installinit-0.1.tar.bz2
  z małymi poprawkami init z rhinsta. Właściwie zacząłem już
  w nim trochę grzebać.

2. Binaria:

- http://hq/~mis/pldi/bin/tocfile-bin-0.1.tgz
  Należy wygenerować tocfile przed rozpoczęciem instalacji

3. Dyskietki instalacyjne:

- obraz dyskietki: http://hq.obop.com.pl/~mis/pldi/boot.img
- sterowniki:      http://hq.obop.com.pl/~mis/pldi/devdrv.cpio.gz
  należy wgrać ten plik na 2 dyskietkę (fs ext2)

4. Składniki boot.img (przydadzą się Jackowi?), w kat.
   http://hq.obop.com.pl/~mis/initrd/
- initrd.img.nogz.bz2
- vmlinuz (2.2.1)
- instkernel.config - konfig kernela 2.2.1

Można próbować instalować po:
1. zrobieniu tocfile
$ ./gentocf /gdzie/mam/base/pld-devel/
$ cp /tmp/tocfile /gdzie/mam/base/pld-devel/

2. zrobieniu boot-flopki
$ cat boot.img >/dev/fd0

3. -"- devdrv-flopki
$ mke2fs /dev/fd0
$ mount /dev/fd0 /mnt/f; cp devdrv.cpio.gz /mnt/f; umount /mnt/f

Jest tam zapewne sporo błędów wynikających głównie z braku
testów na różnorakim sprzęcie(oraz ze świeżości samego kodu:-/).
Prawie nie testowana jest instalacja przez sieć.
Nie wiem też na pewno czy do końca zadziała instalacja lilo.

Generalnie brakuje wykończenia i odpowiedniej ilości testów.

UWAGI:
- dla sprzętu scsi program robi /boot/initrd z odpowiednimi
  modułami(przynajmniej powinien). Kernel dystrybucyjny
  zawiera te moduły w sobie, dlatego też nie mam pojęcia jak to się
  zachowa(nie testowałem).

- brakuje w modutilsach z PLD insmod.static(potrzebny do initrd),
  program ,,symuluje'' go poprzez cp /sbin/insmod
  /sbin/insmod.static(w proteza.sh).
  Oczywiście jest to bez sensu, ponieważ nie ma szans zadziałać.

  Najlepiej ominąć instalację lilo jeżeli posiada się sprzęt
  scsi.

- program robi link /lib/modules/preffered -> 2.2.1-1d.
  IMO powinien to robić pakiet z kernelem.

- program wgrywa do przyszłego /sbin/ skrypt z RH mkinitrd

BŁĘDY:
- lilo nie stestowane(przeze mnie) do końca

- mygethostbyaddr() - nie zbadany do końca błąd.

- za każdym razem przy instalacji via sieć pojawi się
  "Reverse name lookup failed".
   Jest to byk, poprawię to dziś wieczór.

- nie ma timeoutów na connect(), przy braku połączenia może
  wystąpić zwis.

- na dyskietce nie może być urządzenia /dev/tty. Jest to
  prawdopodobnie mój błąd. Sprawa świeża i jestem dopiero
  w trakcie rozpracowywania go.

- lista sterowników urządzeń nie zależy od zawartości devdrv.cpio.gz
  Niektórych urządzeń może nie być na liście, a są w pliku i na
  odwrót. Czekam z tym na modinfo(jak tam Piotrek z nim?)

INSTALACJA:

1. Konsole:
 2 i 12  - shell(ash)
 3 - log i stderr(rpmlib tam pluje) programu
 4 - kernel log
 5 - stdout i stderr programów odpalanych przez insta
     (mke2fs, mkswap itp)

2. Na dyskietce jest ps i kill, także można ubijać insta w razie
   zwisu (lub paniki użytkownika ;-)

3. Jest też strace, w razie dziwnych zachowań insta
   prosiłbym o podsyłanie wyniku $ strace -o /tmp/trace install.

NIE polecam używania tego bez uprzedniego kompletnego backupu.
Obecnie jeszcze to testuję i mogą się trafić grubsze błędy.

PODKREŚLAM, że jest to wersja pre-alfa i nie jest przeznaczona
dla użytkowników chcących sobie zainstalować PLD.
Jak zapewne wszystkim wiadomo autorzy NIE ponoszą odpowiedzialności
za zniszczenia będące efektem użycia tego programu.

Zmieniłem doraźnie rpmmana, dosyć mocno zmieniona jest
pldilib, szerzej napiszę o tym dziś wieczór/jutro.

Chciałbym przeprosić wszstkich zainteresowanych za ,,zagarnięcie''
źródeł na tak długi czas. W najbliższym czasie wrzucę to jednak do
CVSa, co pownno zapobiec takim incydentom w przyszłości :-)

Nie ma nadal żądnego opisu źródeł, mam to w planach i
postaram się to zrobić, ale raczej nie wcześniej niż sam instalator.

Paweł

PS. Nie udało mi się dobić do dione, umarł na zawsze ?

PS2. Mogłem coś pominąć, proszę o wyrozumiałość i ew. pytać.
     Na ,,po niedzieli'' postaram się przygotować jakiś szerszy
     i mniej chaotyczny opis.

PS3. Oczywiście mile widziane (i pożądane) są wszelkie opinie,
     sugestie, raporty o błędach, poprawki, itp.