jaka nazwa w pkgssel

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Wto, 25 Maj 1999, 14:11:16 CEST

[sobota, 22 maj 1999], Paweł Gajda napisał(a):

> Wyobraź sobie systuację przy 2000 i więcej pakietów, gdzie
> nagłówki w całości zajmą ok 16MB (570 = 4MB). Nawet przy okrojonych
> zajmą te 9.

ok. czuje się przekonany.

> IMO prędzej czy później trzeba będzie to zrobić na
> plikach db w całości i być może Red Hat to kiedyś zrobi.

może, ale myślę, że nie będzie się im chciało.

> No i na koniec:
> Skoro można zrobić lepiej, to czemu tak właśnie nie zrobić?

nie mam pomysłu... :)

> Jeżeliby się udało korzystać z bazy do znajdowania zależności i
> kolejności, to wtedy można bez problemu zrobić tocfile jako
> db.

[spory ciach]

Wszystko to jest bardzo piękne, tylko na samą myśl o modyfikowaniu rpmlib'a
kręci mi się w głowie. Bo co zrobimy jak pojawi się jego kolejna, dość
zmieniona wersja ? Może jednak zostawmy to chłopcom z RH ?

> Aha, jeszcze jedno, czy zamiast przekierowywać stderr, nie wystarczy
> rmpErrorSetCallback()?

raczej nie. bo rpmError używają tylko wewnętrzne procedury rpmlib'a. a np.
komunikaty o błędach ze skryptów pro/post instlacyjnych lądują na stderr
albo nawet stdout (dlatego tak  rzeźbię z przekierowywaniem stdout'a w
UIrpmmen_progress i UIStartPackage).

PS. Jednak zadałem polski (4), jeszcze tylko w czwartek angielski i biorę
się do roboty :)

pawelk w pld.org.pl
http://www.ids.pl/~pkollegu  <- tu jest PePeSza (automat dla tłumaczy .pot'ow)