rpmmen c. 0.2.0 już jest

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Sob, 29 Maj 1999, 23:06:16 CEST

Witam.
Zrobiłem to co obiecałem. Mianowicie przerobiłem rpmmen'a na używanie
narray'a i trzymanie "userskich" informacji w odzielnym pliku.
Co do tego ostatniego: niestety używam gdb a nie db. Poprost zacząłem pisać
pod gdb przekonany, że włąśnie to jest db - dopiero linker wyprowadził mnie
z mojego błędu. Tak więc w chwili obecnej rpmmen potrzebuje również
libgdbm - niecałe 30 kB.
Przy okazji wyszedł jeden błedzik w pldilibi'e w iointf.c okolo lini 147
jest free(fl->files) a powinno być : if (fl->items) free(fl->files); bo
inaczej jak w liście nie ma ani jednego pliku wyskakuje z SIGSEV'em.

Niestety z udoskonaleniem wiązała się częściowa zmiana API. Mam nadzieję, że
nie bedzie to uciążliwe - na mojej stronie wystawie również patcha dla
selektora. Acha, "formalnie" tam wszędzie po rpmpldi_header_entry_get powinny
być rpmpldi_header_entry_free, ale niechciało mi się w niego (pkgssela)
głębiej zagłębiać. W tej chwili rpmpldi_..._free jest tylko tam gdzie
naprawdę coś wnosi (czyli przy DESCRIPTION i SUMMARY).

Z rozbiciem tocfile'a na dwa pliki wiązało się przerobienie gentocf'a - nowa
wersj również ląduje na mojej stronie.

A i jeszcze jedno: nie testowałem tego szczególnie dogłębnie - w każdym
razie u mnie "normalna" instalacja, z selekcją pakietów wydaje się działać.

I bym zapomniał: FIELNAME_TAG jest jednak _potrzebne_. Wczoraj widziałem
SuSe 6.0 i tam pliki mają nazwy w stylu program.rpm a nie
program-2-2-31-1.i386.rpm.

tocfile.db jest otwierane przez gdbm'a , wiec przez open a nie ioi_open. Jak
łatwo się domyślić w takim układzie plik tocfile.db musi być w aktualnym
katalogu.

Jak o czymś zapomniałem (powiedzić/zrobić) to pytajcie/żądajcie :-)

--
Paweł Kołodziej
pawelk w pld.org.pl