automake/autoconf

Paweł Gajda mis w k2.net.pl
Śro, 10 Lis 1999, 00:35:51 CET

wtorek 09/11/1999  1:31:56, Artur Frysiak pisze:

> Ale trzeba mieć librpm które jest konsolidowane z db1 lub db2.

Jak wykrywane jest, z którą wersją była linkowana librpm.a?

> Przy okazji: czy cały instalator będzie statyczny czy tylko niektóre
> biblioteki będą dołączone statycznie ?

Całość (prócz libca) statycznie.

> A co oprócz kernela ma zawierać dyskietka ?

Filesytem z instalatorem + niezbędne programy + możliwie duża ilość
dodatkowych, mogących się przydać narzędzi. Jest w cvsie boodisk/, niestety
Jacek Smyda zaprzestał robienia tego. Jest też gotowa boot dyskietka (z
wiosny) na której można się wzorować (jutro ją udostępnię i dam znać).
Ponieważ krucho na niej z miejscem, to warto zrobić to, o czym swego czasu
pisałem:

On Fri, May 14, 1999 at 11:51:11AM +0200, Paweł Gajda wrote:
> [...]
> (pakiet boot-floppies_2.1.9.deb) warto chyba zaadaptować
> niektóre rozwiązania:
>
> - busybox:
>   Busybox is a multicall binary used to provide a minimal subset of
>   POSIX style commands and specialized functions
>
>   Zajmuje to na dysku tylko 55kB.
>
> - jest tam skrypt który na podstawie symboli w binarkach i
>   libc_pic.a robi dzieloną bibliotekę. Jak się można domyśleć
>   będzie ona mniejsza od standardowej libc (blisko 700kB)
>
>   libc_pic jest standardowo budowane podczas kompilacji libca,
>   ale - o ile pamiętam - nie ma takiego pakietu w PLD(w Debianie

Widziałbym to tak, że zrobiłbyś:

- gotowy initrd + dodatki(boot.msg itp),
- libc_pic.a i ww. skrypt z Debiana robiący z tego minimalną libc.so
- konfigurację kernela (konfig do 2.2.1 także jutro udostępnię),

Wtedy ja:
- wrzucam tylko pliki instalatora na initrd
- zapuszczam skrypt robiący libc.so i też wgrywam to na initrd
- dorzucam kernel

i dyskietka gotowa.

Do testów możesz użyć instalatora z tej dyskietki(chodzi tylko
o to czy się poprawnie uruchomi).
Aha, musi na niej zostać jakieś 600-700 kB na instalatora.

Jest z tym trochę (raczej niewdzięcznej) dłubaniny.

> Jak ma działać installinit ?

On generalnie działa(jest na tej dyskietce). Miałem kłopoty ze
Slangiem (podejrzewam, że chodzi o nieinicjowanie konsoli przez inita),
może jednak na razie nie warto się to wgryzać i zobaczyć debianowego
boot-inita -- jest zrobiony dużo porzędniej.

Paweł
--
mailto: mis w k2.net.pl