Kszta³t instalatora

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
¦ro, 11 Kwi 2001, 13:16:46 CEST

On Wed, Apr 11, 2001 at 12:49:20PM +0200, Rafa³ Kleger-Rudomin wrote:
> Michal Moskal <malekith w pld.org.pl> writes:
> Ja ju¿ zacz±³em robiæ takie co¶ bez xml bo imho sprawa jest zbyt prosta
> i xml jest tu niepotrzebny.
> Natomiast przyda³by siê bardziej do metakonfigów.

Prosta, nie prosta... XML rocks :> Chocia¿ mo¿e masz racjê.

> Asha i tak siê nie pozbêdziemy, mo¿e awka.

Czemu?

> Szybko¶æ nie ma tu najmniejszego znaczenia.

No wiem, tak sobie tylko dukam :>

> Micha³ ja prawdê mówi±c my¶la³em ¿e doozy to bêdzie tylko taki
> support tool - konwerter do poszczególnych konfigów, a nie samdzielne
> narzêdzie. Widzia³em to tak ¿e metakonfigurator jest napisany w shellu
> i tylko wywo³uje
> # doozy jaki¶_konfig_xml szablon_doozy >wyj¶ciowy_config
> tzn masz zbiór metakonfigów, po jednym np na ka¿dy pliczek który trzeba wygenerowaæ
> (/etc/fstab, /etc/aliases itd)

To nie przejdzie. To znaczy configi sa znacznie bardziej skomplikowane,
i.e. prosty template nie nada. Zobacz rc-inetd.doozy i zastanów siê
jakby to wygl±da³o z template tylko...

> To ja to widzê inaczej,
> mamy trzy g³ówne modu³y:
>
> 1. UI do przygotowywania pliku z opisem instalacji dla instalatora
>    ew równie¿ do przygotowywania metakonfigów
> 2. Wsadowy instalator
> 3. Metakonfigurator
[snip]
> Teraz o interaktywno¶ci: interaktywny by³by pkt 1.

Hmm... a co je¶li czego¶ brakuje? Wiesz, wygodnie by³oby zdefiniowaæ
sobie 90% konfiguracji a co¶ tam dopowiedzieæ potem. To by chyba wykry³
dopiero validate... Chyba, ¿e to ma byæ duuu¿y config z polami ju¿
wype³nionymi, ale IMHO pytania by³by lepsze.

> Mam nadziejê ¿e nie bêdzie szoku :)

:>

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-installer