wuch + twin = nowa jakosc ?

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Wto, 27 Lut 2001, 19:15:08 CET

On Tue, Feb 27, 2001 at 04:49:28AM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> I to mnie trochę dziwi. Z jednej strony jest to ciekawy priojekt i autor
> daje do zrozumienia że przydałaby mu się pomoc, a z drugiej strony na
> argumenty udziela odpowiedzi "nie, bo nie" albo "nie bo to mi się
> niepodoba" podkładajac pod to w zasadzie tylko własne widzimisie.
> Szkoda trochę. Jeszcze troche sprawę mozan podrążyć, a jeżeli sie nei da
> to zawsze można zrobić fork() bo w końcu projekt jest GPL.

Wiesz, chodzi chyba o to, że on to uważa za sztukę dla sztuki. A to
is not the way to go. Tzn. ja, jak sie już uzewnętrzniłem nie cierpie
autoconf/make. Po prostu, z podobnych powodów, jak autor twina.
Ale używam go, żeby innym było prościej...

> Kto wie czy nie byłoby dobrze użyć czegoś na kształt i podobieństwo gob.
> Jeżeli nawet to poziom "podłogi" w takim rozwiazaniu dobrze byłoby mieć w
> C. I tak na razie jeszcze jest troche do zrobienai po stronie sewera, a
> toolkit ewentualny mozan pisać w trakcie (czyli jeszcze na ustalenie
> ogónych wytycznych mamy troszkę czasu :)

Wystarczy porównać przejrzystość programów w qt z gtk, żeby się
przekonać, że "dobrze byłoby" nie jest wystarczającym powodem :)
Chodzi o to, że interface to sparawa obiektowa. On jest taki z
natury. A pisanie w C obiektowego kodu jest męczące (jakkolwiek
nie niemożliwe :).

Pozatym wsponiałem jeszcze o objective C. Pomysł mi się coraz
bardziej podoba, język prawdziwie obiektowy (jak smalltalk,
a nie C++) i prosty. Hmmm.. ale jeszcze zobaczę.

> Tak czy inaczej TV jest obiektowe. Licencja an TV jest troche
> liberalniejsza niż kiedyś i IMHO możnaby z TV (już nie pamiętam czy
> przypadkiem nie ma jakieś mutacji na BSD nawet zczy też sam Borland na
> tokową nei zmienił jakiś czas temu) ściagać dość dużymi kawałkami
> powołując się co najwyżej że wzorowaliśmy sie na modelu TV. W TV też dość
> dobrze jest zrealizowana separacja elementów środowiska od reszty
> struktóry programu (co ułatwiało pisanie róznych aplikacji wspomagających
> projektowanie elemenów interfejsu), a dodanie do tego gettexta nie będzie
> [...]

IMHO tv to nie jest dobry pomysł. Pisałem w nim kiedyś trochę.
Pod dosem i pod L. Ono jest w wielu miejscach okrojone,
ze względu na pamięć i procesor. O ile mały program jest fajny,
to scrollbary o długości 64k nie są najlepsze...
Dzisiejsze kompy są znacznie szybsze. Pozatym jest tam dość
dużo drawbackow do x86... hardware karty itp. Anyway są dwie
wersje tv pod L.

> Tak czy inaczej dla mnie jasne są dwie rzeczy, że po pierwsze: ścisła
> separacja serwera od możliwie dużego zaplecza dla potencjalnego toolkitu
> jest warunkiem podstawowym (po to żeby chocby jak komuś sie nie spodoba
> jeden toolkit to niech se pisze inny). I po drugie: jeżeli nie bedzie
> można jakoś dojść do porozumienia czy też próby wymiany argumentów
> nie zmienią z obecnego rzucania nimi w wode byłbym za fork() (w razie
> czego zrobiliśmy co mogliśmy).

Hm. Zaczynam myśleć o fork(). Pewnie się autorowi nie spodoba,
no ale cóż...

--
                        Michał Moskal <malekith w pld.org.pl>

I've run DOOM more in the last few days than I have the
last few months. I just love debugging ;-)
	-- Linus Torvalds

$400 million in gold bullion cryptographic Honduras
supercomputer Nazi ammunition class struggle Mossad
Ft. Bragg [Hello to all my fans in domestic surveillance]
Legion of Doom Honduras security genetic Marxist
arrangements nuclear ammunition Mossad plutonium