Opiniowanie pakietow -- baza danych i nie tylko

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Pią, 26 Sty 2001, 12:00:47 CET

On Thu, Jan 25, 2001 at 08:25:05PM +0100, Paweł Kołodziej wrote:
> Hej.
> Jesli bedziemy robili to na sql'u (moim zdaniem powinnismy) to proponuje

Znaczy jest taka sprawa: IMHO sql to overkill. Zanim o nim mówiłeś
ja już miałem napisany kawałek bazy. W db3 + own directory...
może powinienem się pouczyć sqla... jeśli będą silne protesty to spróbuje.
w poniedziałek postne co napisałem, o protesty proszę dopiero wtedy :)

> taka srtukture bazy:
>
> Tabela: osoby
> ID, imie, nazwisko, ksywa, email, status
> (status czyli liczba okreslajaca status użytkownika: "user", "operator",
> "zaufany user" );

u mnie jest s/ksywa/login s/imie nazwisko/real_name... ale to szczegóły.

nie ma statusu, jest access flags. tzn. string z capbilities,
tak jest chyba lepiej.

> Tabela: funckje
> ID, nazwa funkcji
>
> Tabela: pakiety
> ID, nazwa
>
> Tabela: architektury
> ID, nazwa
>
> Tabela: raporty
> ID, ID_osoby, IDkompa, ID_pakiety, ID_architektura, EVR, data
>
> Tabela: ocena
> ID, ID_raport, ID_funkcja, ocena
>
> Tabela: komentaze
> ID_ocena, komentaz
>
> Tabel: srodowisko
> ID_raport, ID_pakiet, EVR, ID_architektura

> [...]

nie pomyślałem chyba tylko o architekturze i epoch... dopieszę. dodatkowo
mam opisy ficzerów w różnych językach (pl/en etc).

> Kilka slow komentaza:
> - EVR to Epoch Version Revision. Nie jestem pewien czy nie bylo by lepiej
>   wszyskie EVR'y wywalic do osobnej tabeli, i w odpowiednich miejscach
>   zamiast EVR przechowywac ID_evr

> - tabela pakiet_funkcja opreśla jakiemu pakieteowi sa przypisane jakie
>   funkcje

tzn. jedna funkcja może być przypisana więcej niż jednemu
pakietowi? bo ja mam ficzery jak podobietk pakietu.

> - tabela srosdwisko informauje o zainstalownaych przez usera innych
>   programach wymaganych przez dany
> - IDkompa do numerek natawany przez nas komputerom (bo jeden user moze
>   miec kilka kompow). Nie ma potrzeby przechowywania tych numerow w
>   osobnej tabeli, bo nie jest z nimi powiazana zadna informacja (no chyba
>   ze bedziemy trzymali jakies info o kompach (procek, cos takiego).

to chyba na przyszłość.

> - mylse ze spokojnie mozna rozdzielic pobieranie danych (od strony
>   serwera) od wysylania ich do klienta, i robienia statystyk. W takim
>   ukladzie kazda czesc moze byc pisana w czym innym.

nie jestem pewien. tzn cześć logiki jest wspólna. np.
wysyłanie informacji o zainstalowanych pakietach.

--
                        Michał Moskal <malekith w pld.org.pl>

[A computer is] like an Old Testament god, with a lot
of rules and no mercy.
		-- Joseph Campbell

PLO South Africa Rule Psix ammunition AK-47 DES Delta Force
Delta Force munitions Panama Serbian North Korea Uzi
Waco, Texas Ft. Meade spy assassination FSF Serbian Ortega