2.4 - ?

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Śro, 4 Lip 2001, 20:00:55 CEST

Michal Moskal <malekith w pld.org.pl> writes:

> [...]
>     echo "Loading modules $f..."
>     zcat $f | tar xf -
>   done
>   if test -f /mnt/last.one ; then
>     last=yes
>   else
>     last=no
>   fi
>   umount /mnt
>   if test $last = yes ; then
>     break
>   fi
>   echo "Please insert next disk. If there are no more disk, please enter
>   the word 'last' without quotes, othrewise just press enter."

Bez sensu zaczynać od ładowania tony dyskietek. Jeśli już to
dyskietki powinny być proszone dalej.

>   read ans
>   if test "X$ans" = "Xlast" ; then
>     break
>   fi
> done
>
> mkdir /tmpfs/old
> pivot_root /tmpfs /old	# ?

Masz pivot_root w busyboxie?
wiem, wiem, to jeden syscall ;)

> cd /
> umount /old
> freeramdisk /dev/ram0	# ?
> --cut
>
> W wypadku cdromu, robimy 'dyskietke' 2.88 i ladujemy wszystko na
> initrd, ale mimo wszystko kopiujemy go na tmpfs.

Nawet na dyskietce 2.88 nie wszysko co potrzebne musi się zmieścić
(jednocześnie ide,scsi i old-cd mogą nie wejść)

> tmpfs jest w przeciwienstwie do initrd swapowalny i rosnie dynamicznie.
>
> To co oznaczylem # ? -- nie jestem pewien czy to tak ma byc.
> (w szczegolnosci pivot_root /tmpfs /tmpfs/old, byc moze).

Poza tym nadal nie widzę powodów do zarzucenia koncepcji osobnych
bootkietek do różnych celów. Najwyżej trzeba będzie zrobić więcej podziałów.
Machanie dyskietkami jest wyjątkowo wq....
A zrezygnować z dyskietek (tzn tylko CD) nie można.

Tak czy owak, zacznijcie od przygotowania przyciętego kernela.
W żadnym wypadku proszę nie psuć bieżącego instalatora - jeśli już
to zrobimy brancza.

Najlepiej żeby kernel był robiony jednak w oddzielnym specu,
z następujących powodów:
1. żeby można go było samemu skompilować (kompilowanie dziesieciu wersji
   z głównego speca nie wchodzi u mnie w rachubę).
2. nie wszystkie łaty są potrzebne
3. może się okazać konieczne paczowanie kernela które w normalnym systemie
   byłoby niedopuszczalne.

Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)