md support.

Krzysztof Drewicz hunter w kittie.raszyn.pl
Sob, 28 Lip 2001, 00:58:49 CEST

On 27 Jul 2001, Rafał Kleger-Rudomin wrote:

> ... ciach ... [co za bazgroły...]
jacys na #PLD mnie w pisanie w en wpuscili w maliny.....
jak ja ich na  JWGL dorwe to piwa nie postawie

> Stary, nie możesz napisać normalnie po polsku o co chodzi?

konkrety
rozmawialismy o wpsarciu md w instalatorze
jest juz jakaz mglista koncepcja ktora nawet przewiduje md na md.

genrtalnie:
 dest_part1_device=/dev/md0:raid0,/dev/sda1,/dev/sdb1
dest_part1_fs=reiserfs [wpisac dowolny fs]
	oznacza raid0 na 2 dyskach sda1 sdb1 (*1)
potem dest_part2_device=/dev/sda1, dest_part2_fs=md
dzieki temu id partycji zostaniue ustawione na fd (autodetect przez
kernel)

i tu sie pojawia maly problemik bo w raid1 (tu jest latwo) i w
raid5(trudnej) moze isniec dysk zapasowy "spare-disk"
przy raid1 jak sa 3 hdd to wiadomo ten trzeci to zapas
ale w  raid4/5 czy ktorys (4,5,6...) bedzie spare trzeba powiedziec
wiec moze dest_part2_fs=md_spare ?
zostaje najciekawsze:
 part2=md0:md1:raid1
 part2=md0:md1:md2:raid1 l-) jak ktos bogaty
 part2=md0:md1:md2:md3:raid5 to max...
"<klakierQ> jezusiku
<klakierQ> czy robienie raid na raid jest rzeczywi<B6>cie potrzebne?"
tu mowie ze przydaloby sie ze wzgledu na a) bazydanych chadzaja duzo
lepiej na raid1 na 2 raidach 0:
hd1	hd4
hd2	hd5
hd3	hd6

hd1,2,3 w md0 raid0
hd3,5,6	w md1 raid0
md0,md1	w md2 raid1

jest to szybsze niz raid5.. zwalaszcza przy zapisie jak ktos chce to
potestuje.
jak ktos nie rozumie to zacutuje malekitha:
"dobra, juz rozumiem, nastepny raid jest po prostu na kilku /dev/md..."

dodac nalezy:
(*1) nie mieszamy scsi z ide
2 jak cos ma byc w raidzie roznym niz -1 to dobrze jest aby sie nie
roznily partycjie wielkoscia.
3 /boot powinno byc wtedy wydzielone na jedej ([s|h]da1?) partycji chyba
ze jest to raid-1 i mamy nowe lilo.
4 swap mozna rozdystrymuowac:
part_nr		sd1	sd2	sd3	sd4
1		/boot	swap	swap	recscue-fs