komentarze do bootdisku...

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Pon, 11 Cze 2001, 17:51:42 CEST

Witam,

przez weekend walczyłem trochę z bootdiskiem. W praniu wyszło
kilka bugów w skryptach, raczej poprawiałem. Ale mam 2 problemy
z poldkiem:

1) coś jest chyba nie tak z curlem lub na styku poldek/curl.
   dość losowo nie ściaga jakiegoś pliku. u mnie było to albo
   basesystem*rpm albo issue*rpm. Oba bardzo małe. Wygląda to
   tak, że pisze, że sciągnął 100%, zwisa, po kilku minutach
   pisze control connection timed out, i poldek się buntuje,
   że nie udało się sciągnać pliku (a plik jest w ftp__...).

2) przy instalacji dev*rpm na mniej niż 20m pamięci wyskakuje
   cpio - unpacking archive failed, mknod - failed to allocate memory
   czy coś koło tego, to chyba bug w rpm'ie. Pamiętam, że miałem
   kiedyś na 32m takie przewały z wuchem na reiserfs (na ext2 działało,
   ale nie próbowałem wucha na 16m).

Inne problemy: gunzip w busybox jest zwalony i na niektórych archiwach
się buntuje że crc invalid i że się długość niezgadza (a wszystko (właczając
md5sum) się zgadza i normalny gzip nic nie mówi).

Teraz dobre wieści :) Popsułem trochę Makefile.am i dopisałem
skrypt do robienia bootdisków. Idea jest taka:

jest pakiet pld-installer*rpm, ma on requires: genext2fs, dosfstools,
syslinux, mtools, dml. I tyle. Zawiera wszystkie *-{mod,pkg}.tar.gz,
vmlinuz-* (to chyba nie najlepszy pomysł, lepiej by było kernel-BOOT
rozbić na kernel-BOOT i kernel-modules-BOOT), ui (do niego właśnie
potrzebny jest dml), wrapper do ui, mkinstaller. Natomiast jako
buildreq pld-installer.spec ma *BOOT* *trace pci* isapnp* etc,
wszystko co jest potrzebne żeby zrobić *-{mod,pkg}.tar.gz. Acha,
pld-installer.spec składa się głownie z bootdisk.spec, pod nową nazwą,
taką samą jak w configure.in. Teraz jeśli user chce zrobic sobie bootdisk
z modułami|pakietami, jakie tam chce, robi mkinstaller -p pakiet -m
modul i tyle. Dokładnie jest to wyjaśnione w doc/MKINSTALLER.

make dist działa teraz poprawnie, podobnie rpm -tb pld-installer*tar.gz.
Makefile.am wymaga chyba małych porządków, wywalenia zakomentowanych
targetów etc. Ale nie będe się w to wcinał, bo nie jestem pewien co
jeszcze bedzie potrzebne ;)

mkinstaller tworzy każdemu obrazkowi metryczke, w pliku bootdisk_XXX.txt.
Są one przewidziane do wystawienia na ftp, jako reference, co jest
w środku. ten plik jest też kopiowany na tworzony bootdisk, można go
wyświetlić naciskając F2 przy boot:.

uff... to tyle

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-