takie cosik o PLD

Wto, 13 Mar 2001, 09:08:19 CET

On Mon, 12 Mar 2001, Dariusz Wlodarczyk wrote:

> Witam,
>
> Wiem ze sprawa troszke offtopic ale dawno sie tak nie usmialem a ze rzecz
> dotyczy PLD wiec pisze.
> Zainstalowalem PLD-ka dla znajomego w pewnej firmie. Inna osoba robi stronke
> WWW i oto sa jej komentarze na temat dystrybucji:

Samo istnienie otwartego portu jeszcze nic nie zmienia. Jeżeli serwer
usługi nie jest dziurawy to ilość otwartych portów jest bez znaczenia.
Kolejną sprawą jest to, że standardowo to jest dokładnie to co ktoś chce
mieć.

Dwie bzdury. Pierwsza mówiąca o tym, że sendmail ma być z jakiś powodów
lepszy (bez podanai z jakich powodów, w jakich warunkach eksploatacji
powyższe twierdzenie jest nie do obronienia), a druga że niby typ MTA ma
mieć jakis zwiazek z iterfejsem poczty do http. Po za tym ktoś tu
zapomniał, że W PLD w tej chwili są cztery (zmailer jest out of
date) MTA: postfix, sendmail, exim i qmail + dodatkowo MX only server
(omta) i domyslnie to jest to co sobie każdy przy instalacji wybierze.

Tu juz Maciek napisał, że nie jest to prawdą.

Co to znaczy "podziel katalogow jest nie do konca dobry w tej
dystrybucji" ? Jeżeli ktoś zamierza dyskutować z zaleceniami FHS to ja nie
mam już co dodawać.

A co ma do tego bezpieczeństwo ? Jedyna mi znana dziuera w kernelu jest
nadal obecna i w 2.4.x i 2.2.18.

Jakieś totalne nieporozumienie. W dystrybucyjnym kernelu jest założony
patch Hericka. Detekcja pamieci powyżej 64MB to prawie rok temu był
poprawiana i to zarówno w 2.2 jak i (jeszcze wtedy) 2.3.

FHS mówi wyraźnie, że ma być /var/mail.

SSL i SSH to nie są dodatki przewidziane do nauki. Co do braków w
bezpieczeństwie o ile nie zostana podane konkrety to będę musiał uznać, że
ocena była robiona przez kogoś kompletnie niekompetentnego.

Jakaś pomyłka. Niczego takiego w domyślnym pliku konfiguracyjnym nie ma.

Przepraszam ale powyżej są jakieś kompletne nieporozumienia. 2.4 jeszcze
na jednostki produkcyjne poprostu przez jakis czas się nie będzie nadawać.
Wsparcie jest - conajmniej już dwie firmy w PL wspierają PLD, a i chyba
piszacy te słowa chyba za bardzo nie ma pojęcia do czego sprowadza sie
support SuSe czy RH. Także chętnie bym się dowiedział co piszący miał na
myśli pisząc "orginalność" ?

Jakoś nie przypominam sobie żebyśmy pobierali jakieś opłaty więc argument
o tym, że w przeciwieństwie do PLD w innych dystrybucjach są dostepne za
darmo uaktualnienia jest dość dziwny. Co do używania 2.4 w SuSe to
radziłbym przyjrzec się temu dlaczego zapowiadana od kilku tygodni kolejna
wersja SuSe z kernelem 2.4 po mimo upłynięcia terminu jakoś nie może się
ukazać. Dla chętnych od jakiegoś czasu w /test jest gotowy do użycia
kernel 2.4.x.

kloczek