po instalacji...

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Sob, 8 Wrz 2001, 16:44:08 CEST

Moje uwagi po pierwszej (na razie) instalacji z nowej bootdyskietki:

1. system nie potrafi odmountować partycji, które były zamountowane
(nieudana poprzednia instalacja czy przerwana). Leci teraz po numerkach
partycji, a powinien po drzewie. W efekcie próbuje odmountowywać / przed
/boot. Może wystarczy liczyć ilość "/" w nazwie punktu mountowania?

2. Kolejność partycji na dysku. IMvHO swap powinien być jako partycja
zaraz po /boot. Dlaczego? Bo z reguły początkowe sektory dysku są
najszybsze. Takie drobne usprawnienie. Wręcz ja nawet zwykle robię tak, że
swap jest pierwszy, ale... to nie zawsze musi działać...

3. Do fstab nie został dodany swap, pomimo zrobienia takiej partycji...
Nie ma też floppy... a przecież z niego była instalacja...

4. Instalator nie potrafi zrobić partycji na partycji rozszerzonej (?). Po
prostu - dopisałem większą ilość partycji (/var /home) i nie zostały one
już zrobione. W logu wylądowało tylko coś takiego:
[installer-dest 12:31:17 2] Tworzę nowe partycje na dysku /dev/hda
[installer-dest 12:31:17 2]   Tworzę partycję primary /dev/hda1
[installer-dest 12:31:17 2]   Tworzę partycję primary /dev/hda2
[installer-dest 12:31:17 2]   Tworzę partycję primary /dev/hda3
[installer-dest 12:31:17 2]   Tworzę partycję extended /dev/hda4
Error: Invalid argument during seek for write on /dev/hda
[installer-dest 12:31:17 2]   Tworzę partycję logical /dev/hda5
Error: Can't add a logical partition to /dev/hda, because there is no extended
partition.

5. Zamiast ramek w "setup" widzę tylko dziwne krzaczki. Dodatkowo w menu
wyboru kontrolera SCSI (scsi_hostadapter) ramka jest szersza niż ekran.
Warto by tam chyba dopisać kontrolery raid'a. Wiem, że wystarczy wpisać
odpowiednią partycję, ale... nie będzie dzięki temu pytań czy ten
kontroler jest obsługiwany. Zresztą - można chyba zrobić tak, że po
wyborze kontrolera w dest_devices pojawiać się będzie już odpowiednia
postać urządzenia

6. W resolv.conf zostały wpisane servery dns'u, ale... była pusta pozycja
domain. Pomimo ustawionej domeny w setup.

7. podczas instalacji demona ssh jest robiony klucz - jest on robiony na
nazwe systemu podczas instalacji - sila rzeczy zla... (w zasadzie to na
devel powinno juz isc). Mozna - albo nadac nazwe systemowi zaraz na
poczatku instalacji po jej ustawieniu, albo pogrzebac w openssh zeby
klucze sie generowaly przy pierszym starcie

8. shirc - domyslnie ma server wroclaw.irc.pl - a baaardzo czesto system,
na ktorym sie instaluje nie ma rev'a - sugeruje ustawic warszawe
domyslna... :)

To na razie tyle - niedługo druga instalacja z RAID'em i na pweno więcej
wrażeń :)

pozdr.  Paweł Gołaszewski
R.I.P. - rest in pieces ...