wuch i powolność jego działania

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Wto, 18 Wrz 2001, 22:44:58 CEST

Dnia Fri, Sep 07, 2001 at 01:54:54PM +0200, Tomasz Kłoczko napisał(a):

> [...]
> modemowa co powodje, ze mam okazję pośtrednio sprawidzić jakby to się wuch
> zachowywał jakbym wiisiał na modemie, a zachowanie jest przyznam kiepskie.
> Na tyle kiepskie, że dużo lepiej wypada tu apt.
> Na czym sprawa polega ? Otóż indeksy wucha są podzielone na kawałki. Przy
> wolnym połączniu powoduje to spore straty na inicjacje ściagania kolejnych
> plików.

> Po drugie: z logów wynika, że najpierw jest wykonywana próba
> ciągnięcia każdego kawałka indeksu w postaci nieskompresowanej i przy
> braku obecności takowego dopiero wykonywana jest próba ciągnięcia

ok. odwroce kolejosc.

> Po trzecie: jeżlei ciągnięcie indeksów z
> jakiś powodów się zerwie (zdażyło mi isę, że całosć juz wleciała z porwodu
> przekroczenai czasu łącznia) to całosć indeksów jest ciągnieta i tak od
> początku czyli że wuch nie sprawdza czy którykolwiek z plików sie zmienił.

? calasc indeksow ? bardzo podejzana. przyjze sie temu.

> Rozumiem, że dzilenie na kawąłki miało w zamyśle przyśpieszać ciągnięcie
> indeksu po np. modemie, a takze miałobyć wykonywane to nieco
> inteligentniej sprawdzając czy któryś z plików się zmienił żeby dociagnąć
> tylko różnicę. Tak niemniej nie jest i wygląda na to że ciagniecie całości
> w jednym kawałku byłoby już chyba w konsekwencji lepsze.

Powinno byc tak, ze sciagny jest plik .md5 z sumami poszczeglnych kawalkow
i dociagane sa tylko kawalki w ktorych byly jakeis zmiany.

> I jeszcze jedno co do tego co do indeksół wpada. Otóż chyba wpada tam za
> dużo. Chodzi min. o atrybuty i włąscicila/grópę poszczególnych plików z
> pakeitów. Obcięcie tego a takze każdej innej jeszcze informacji nie
> potrzebnej do prezentowania i rozwiazywanai zależności powinno wydatnie
> wpłynąć na zmniejszenie rozmiarów indeksów (?)

problem jets z tym, ze te same naglowki ktore sa uzywane podczas
wybierania pakietow, sa potem uzywane do ich instalacji. Pomysle o tym.

> To tyle na razie. Powyższe to próba konsultacji zanim zacznę próbować coś
> w tym grzebać :)

:)

To jeszcze powiedz jak Ci sie podoba "wuch -g" w 0.19.0 (polecam
bawienie sie pakietm "rpm")

--
Paweł Kołodziej
pawelk w pld.org.pl