poldek, diffy

Paweł A. Gajda mis w pld.org.pl
Pią, 24 Maj 2002, 18:43:29 CEST

Odpowiem tutaj:

czwartek 23/05/2002 Michal Kochanowicz:
> Cześć
>
> Rozmawiałem trochę o poldku z kolegą który korzysta z modemu i w związku z
> tym mam parę pytań/propozcji.
>
> Ze względu na to, że indeksy w PLD są uaktualniane dość często, już
> po tygodniu rozmiar diff'ów indkesów jest na tyle duży żeby
> zrobienie poldek --update trwało na modemie dłuuugo. Zastanawiam
> się, czy nie dało by się jeszcze bardziej odchudzić diffów. Czy
> mógłbyś w skrócie napisać co one zawierają?  Szczególnie w przypadku
> zmiany wersji pakietu.

Wszystko co potrzebne do instalacji (w tym lista plików) + opisy.
Polecam dostęp przez HTTP, będzie, zwłaszcza na wolnych modemach trochę
szybciej niż przez FTP.

> I drugie pytanie. Czemu indeksy kompresowane są gz a nie bz2? Efekt nie
> rzucałby na kolana, ale jakiś by był (~300kB dla całego indeksu IIRC).

1. bzlib nie ma pełnego interfejsu stdio-like, w szczególności
   brak funkcji seek(), która jest niezbędna przy obecnym formacie indeksu.

2. bz2 jest duużo wolniejsze i dla tych 300 kB to IMHO nie warto --
   indeks jest czytany przy każdym uruchomieniu.

Planuję zmienić format packages.dir.gz na jakiś hash. Będzie wtedy możliwe
rozdzielenie opisów od reszty no i będzie moża odchudzić diffy. Obecny
format jest zbyt prymitywny i za dużo byłoby zabawy z rozdzielaniem.
Ale to dopiero za jakiś czas, aktualnie mam go za mało.