poranne reflekcje...

Radosław Kintzi lists w eth0.prv.pl
Pon, 4 Lis 2002, 12:51:49 CET

On Mon, Nov 04, 2002 at 07:58:46AM +0100, Blues wrote:
> Tak idąc sobie do pracy (co te barbarzyńskie godziny wstawania robią z
> człowieka... ;) ) przyszło mi do głowy, że instalacja na serwer i na
> desktop zasadniczo się różni. Instalator powinien to więc uwzględniać i
> gdzieś na początku instalacji powinno się dać wybrać profil:
> (workstation|server).

Workstation to mozna by jeszcze podzielic na gnome i kde. Jasne, ze nie
wszyscy tego uzywaja. Ci jednak wiedza czego chca i sobie odpowiedni
zestaw pakietow sami przygotuja. A luserzy mieliby czesc problemu z
instalacja z glowy.

> O co chodzi konkretnie?
> Dla workstacji w fstab stacja dysków i CD powinny mieć parametr users, dla
> łatwiejszego używania tych rzeczy. Na serwerach jest to conajmniej nie
> wskazane.
> Tak samo na workastacji można zasugerować uruchomienie w init 5 i dokonać
> odpowiednich zmian w inittab. Na serwerze? Raczej chyba nie...
Widze tutaj potencjalny problem z konfiguracja Xow. Rozpoznawanie myszy,
karty graficznej, typ i mozliwosci monitora.

> Zestawy pakietów mogą się różnić.
Zauwazylem, ze z instalatorem dostarczane sa pliki coinst, a w samym UI
nie widzialem mozliwosci ich wyboru.

--
|: Radosław Kintzi <radek w eth0.prv.pl>                                  :|