poldek i wiele pakietów spełniających zależność (było Re: pakiet bez update-u)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Czw, 23 Sty 2003, 16:11:15 CET

(Cc: pld-installer)

On Thu, Jan 23, 2003 at 03:53:54PM +0100, Jacek Konieczny wrote:

> Jeśli potrzebujesz to na własne potrzeby, a pakiety wrzucają pliki do
> innych katalogów, to po prostu instaluj przez: "rpm -ivh" zamiast
> "rpm -Uvh" albo poldka.
> BTW. przydałoby się wreszcie do poldka dorobić jakąś obsługę
> powtarzających się pakietów.

Tylko że sam rpm nie potrafi uaktualnić tylko jednej z kilku
zainstalowanych wersji...

Natomiast w poldku brakuje mi funkcjonalności zwiększania szczegółowości
jakiegoś wymagania zamiast dopisywania do listy - przez to czasem wywala
się instalowanie zestawu pakietów przy kilku źródłach...

Przykłady:
- pakiet wymaga /usr/sbin/apxs i apache >= ileś. Jeżeli dla poldka są
  dostępne dwie wersje apache, z czego jedna < ileś, druga >= ileś, to
  (przy nie ustawionym unique_package_names) może się zdarzyć, że dla
  pierwszego wymagania poldek weźmie starszą wersję apache, dla drugiego
  tę nowszą - i wywali się kawałek później z powodu konfliktu między
  obiema wersjami apache

- podobnie dla Provides; np. pakiet ma Requires: webserver, inny pakiet
  instalowany w tej samej transakcji ma Requires: apache - i może się
  zdarzyć, że pierwszy pakiet pociągnie np. boa, a drugi apache.

- z tego samego powodu trzeba było zrezygnować z dodawania Provides do
  starszych wersji pakietów (np. "Provides libsigc++ = 1.0.4"
  w libsigc++1)

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/