Nowe bootkietki

Marcin Król hawk w limanowa.net
Nie, 4 Gru 2005, 18:06:00 CET

Na ftp zawitaly wlasnie nowe bootkietki. W niedlugim czasie rozejda sie
po mirrorach. Wszystkich chetnych zapraszam do potestowania i podsylania
informacji o bledach (na priv lub na pld-installer).

Co sie zmienilo/nie zmienilo:

- usunieta zostala wiekszosc bledow, z tych najwazniejszych: dziala znow
nie-wizardowa instalacja, dhcpcd juz nie bedzie wisiec uniemozliwiajac
prace, poprawnie sa widziane macierze DAC960, cpqarray, cciss itp

- zmieniony zostal (po raz drugi) sposob wyboru urzadzen docelowych (i
cdromu zrodlowego w wersji bootdisk_cd) mam nadzieje, ze na lepszy

- mozna uzywac dedykowanych sterownikow ide zamiast sterownika generic,
powinny tez bezproblemowo dzialac juz wszystkie kontrolery SATA
obslugiwane przez zalaczonego kernel (2.4.32), zaloczony jest tez hdparm
jednak zeby go uzywac tzreba go sobie zaladowac recznie z konsoli

- nie zniknal niestety problem ze zzeraniem przez poldka calej dostepnej
pamieci operacyjnej (i czasem takze swapu) w zwiazku z tym minimalna
ilosc RAM do poprawnego przeprowadzenia instalacji to 32 MB ze swapem
conajmniej 64 MB - testowane na instalacji typu minimal, na wiekszych
moze sie okazac, ze bedzie potrzebne wiecej pamieci i/lub swapu

- instalator bedzie wymagal wiekszej zonglerki addonsami, ale tego sie
nie dalo niestety uniknac przy wymyslonym przeze mnie sposobem wyboru
urzadzen docelowych

- nie ma jeszcze (i nie wiem czy kiedys bedzie) wbudowanej obslugi
urzadzen usb, ale mozna instalowac z/na urzadzenia usb jezeli zaladuje
sie odpowiednie moduly recznie z konsoli (testowana instalacja z CD usb
oraz na pendrive'a)

To chyba tyle...
Jeszcze raz zapraszam do testowania.

M.