e100 i e1000

Paweł Gołaszewski blues w ds6.pg.gda.pl
Wto, 3 Gru 2002, 01:25:40 CET

On Mon, 2 Dec 2002, Paweł Gołaszewski wrote:
> Dzisiaj wziąłem do ręki kernel 2.4.20 i co widzę? Moduły e100 i e1000 są
> już standardowo w jajku włączone :) To bardzo nice z ich strony, ale
> teraz IMHO aktualizacje tego do nowszych wersji (jeżeli osobno będą
> wogóle wypuszczane) muszą być w kernel.spec robione. Aktualna wersja w
> kernelu jest nowsza niż w osobnym specu
> e100	- kernel: 2.1.24-k1	spec: 2.1.15
> e1000	- kernel: 4.4.12-k1	spec: 4.3.15
> To tak dla wiadomości robiących kernel :)

Jest tak - to co jest w kernelu jest po prostu złomem. Dla mnie nie nadaje
się do niczego, bo musi być z innymi flagami budowane (wogóle z flagami!)
-DIANS -DIANS_BASE_ADAPTER_TEAMING -DIANS_BASE_VLAN_TAGGING
-DIANS_BASE_VLAN_ID -DE100_IDIAG_PRO_SUPPORT

e1000 musi natomiast być budowane z: -DIANS -DIANS_BASE_ADAPTER_TEAMING
-DIANS_BASE_VLAN_TAGGING -DIANS_BASE_VLAN_ID -DIDIAG

Inaczej te moduły sa bezużyteczne jeżeli chce się używać iansów (vlany,
agregacja, resilent link, etc).
Ja nie rozumiem logiki budowania i dodawania specyficznych opcji w
kernelu, poza tym nie wiem czy tego modułu nie należałoby zastąpić w
kernelu normalną wersją, bo pobieżne przegrepowanie wykazuje, że e100 i
e1000 z kernela jest "wykastrowaną" wersją. Brakuje kilku plików.
Nie rozumiem po prostu dlaczego to zostało zrobione.

e100 i e1000 z oryginalnego jajka jest ułomne po prostu.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...