Sterowniki do grafiki SiS (fb, X)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pią, 20 Gru 2002, 14:21:40 CET

On Thu, Dec 19, 2002 at 11:12:32PM +0100, Jakub Bogusz wrote:
> Te, które mamy teraz, nie obsługują nowych układów (np. układu 6325,
> użytego w "zestawie zintegrowanym" M650 do Pentium 4).
>
> Przy okazji grzebania w jądrze i XFree warto rozważyć uaktualnienie.

> FB:
> 	http://www.winischhofer.net/sis/sisfb_src_251102-1.tar.gz

No dobra, w 2.4.20 jest coś, co już zna 6325 (ale chyba jeszcze nie
ww. wersja). Działa niestety tylko na monitorze (wersja 251102 też).

Natomiast z powodu:
CONFIG_GRKERNSEC_KMEM=y
nie da się używać Xów na LCD. Uruchomienie na LCD działa tylko
z 'Option "VESA" "True"', a to mmapuje /dev/mem.
Na 2.4.18 działało (wtedy ta opcja zabezpieczała tylko przed zapisem).

Podobnie z >= 2.4.19 w ogóle nie działają Xy na sterowniku vesa!
(powód ten sam - Cannot mmap SYS BIOS)

To MUSI być wyłączone, albo (lepiej) konfigurowalne via sysctl.

Mam też wątpliwości co do bezwarunkowego zabronienia zapisu do
/dev/mem (CONFIG_GRKERNSEC_MEM) - coś może tego wymagać, więc lepiej
byłoby gdyby było konfigurowalne. Ale to już może poczekać.

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/