arp

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Pią, 8 Lut 2002, 12:45:10 CET

On Fri, 8 Feb 2002, Krzysiek Taraszka wrote:

> Co rozumiesz pod pojeciem ograniczenia wielkosci tablicy arp ???

Chodzi mi o to ile max jądro jest w stanie przyjąć wpisów.

> Moze wytlumacze ci to inaczej, tablica arp zadeklarowana w
> linux/net/ipv4/arp.c sklada sie z 96 pozycji, no ale zeby nie bylo za
> rozowo, podzielono to na tablice 16x6.

Z użyciem arpd-support oraz po wpisach:

echo 8192 >/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh3
echo 4096 >/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh2
echo 1024 >/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh1

mogę mieć:
# arp -n |wc -l
   2980

W tym na stałe wpisane:
# arp -n |grep CM |wc -l
   2926

Bez tych wpisów po wpisaniu jakichś 700 wpisów otrzymuję bunt.

Problem jest taki, że ja potrzebuję więcej :)))

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...