2.2.22-6

Paweł Gołaszewski blues w ds6.pg.gda.pl
Śro, 22 Sty 2003, 09:45:27 CET

On Mon, 20 Jan 2003, Paweł Gołaszewski wrote:
> Już nie oops, ale w zasadzie pytanie feature...
>
> Otóż - podczas startu systemu wyrzuca mi , że:
> VP_IDE: IDE controller on PCI bus 00 dev 39
> VP_IDE: detected chipset, but driver not compiled in!
> VP_IDE: chipset revision 6
> VP_IDE: not 100%% native mode: will probe irqs later
>
> I to jest w zasadzie prawda, bo pomimo ustawienia trybów hdparm-em mam
> transfer max 2.5M :(

Dobra - doszedłem co jest, przynajmniej teoretycznie. Włączyłem ten
chipset i przekompilowałem.... ale brak efektu.
VP_IDE: IDE controller on PCI bus 00 dev 39
VP_IDE: chipset revision 6
VP_IDE: not 100%% native mode: will probe irqs later
VP_IDE: Unknown VIA SouthBridge, disabling DMA.
hda: ST320414A, ATA DISK drive
CREATIVE CD5233E, ATAPI CD/DVD-ROM drive
ide0 at 0x1f0-0x1f7,0x3f6 on irq 14
ide0: probed IRQ 14 failed, using default.
ide1 at 0x170-0x177,0x376 on irq 15
ide1: probed IRQ 15 failed, using default.

Ustawianie hdparmem nie daje tu żadnych efektów - nadal mam 2.5M

Jestem teraz zmuszony do używania 2.4.20, który:
VP_IDE: IDE controller on PCI bus 00 dev 39
VP_IDE: chipset revision 6
VP_IDE: not 100%% native mode: will probe irqs later
ide: Assuming 33MHz system bus speed for PIO modes; override with idebus=xx
VP_IDE: VIA vt82c686b (rev 40) IDE UDMA100 controller on pci00:07.1
    ide0: BM-DMA at 0xd400-0xd407, BIOS settings: hda:DMA, hdb:pio
    ide1: BM-DMA at 0xd408-0xd40f, BIOS settings: hdc:DMA, hdd:pio
hda: ST320414A, ATA DISK drive
hdc: CREATIVE CD5233E, ATAPI CD/DVD-ROM drive
ide0 at 0x1f0-0x1f7,0x3f6 on irq 14
ide1 at 0x170-0x177,0x376 on irq 15

Transfer na nim jest 38M

Wniosek - backport z 2.4 IDE nie jest... kompletny. Albo coś mocno
poprawili od jego czasu... Brakuje po prostu definicji chipsetu.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...