Kernel sie sypie

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 14 Kwi 2004, 22:40:06 CEST

(Cc: pld-kernel, i tam raczej należałoby kontynuować wątek - uwaga na
brak Reply-To)

On Wed, Apr 14, 2004 at 10:12:51PM +0200, aip w aip.pl wrote:
> Witam. Mam pewien klopot i nie bardzo wiem gdzie szukac przyczyny. Od
> czasu postawienia serwerka na nowej maszynce bez wzgledu na wersje kernela
> mam co kilka godzin-kilka dni (czas zmienny) wykladki. Screen ostatnie
> wyglada tak:
> http://aip.pl/~pestka/tmp/foto1.jpg

Używasz SELinuksa albo NAT-u?

Code: 0f b7 47 18 83 f8 0f ...

==> movzwl 0x18(%edi),%eax
    cmp $0xf,%eax

...a %edi==0, stąd Oops.

W kodzie (2.6.4 wprawdzie, ale pasuje
(selinux_socket_sock_rcv_skb(), security/selinux/hooks.c:2968+)

        inode = SOCK_INODE(sock);
        [...]
        isec = inode->i_security;
==>     switch (isec->sclass) {
        case SECCLASS_UDP_SOCKET:

Czyli mamy isec==NULL.
Brak sprawdzenia? Jakieś wyścigi przy inicjalizacji SELinuksa?
Tu już nie wiem, wrzuciłbym temat na LKML. Chyba że mamy w tym rejonie
jakieś łaty w jądrze?

> Czy ktos jest w stanie podpowiedziec gdzie szuklac problemu? Podejrzewalem
> tg3 - sterownik karty gigabitowej na plycie, wywalilem go i w zamian
> wstawilem karte 3com-a - nie pomoglo. Obajwy dalej te same.
> Sprzet to IBM x225, 2x xeon 2.66, 1G RAM, sieciowki 3com 905 i
> zintegrowana 1Gbit, raid 5 (chyba sie to zowie IBM server iraid czy jakos
> tak).

Sterownik ips IIRC. Ale raczej nie ma związku.

> Szczerze mowiac zastanawiam sie czy nie wstawic jaderka bez smp.

Spróbuj, jeśli to wyścigi, mogłoby ominąć problem.