Automatyczne DMA dla IDE

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Pon, 19 Kwi 2004, 14:43:32 CEST

Witam,

Uaktualniłem ostatnio PLD na jednej stacji roboczej; objęło to też
przejście na jądro 2.6.4 (dystrybucyjne).  Jest tam płyta (Asus, o ile
dobrze pamiętam) z wbudowanym kontrolerem hpt366.  Jeden z dysków jest
dość leciwy (Quantum Fireball 3.xG) i coś jest nie tak przy
automagicznym włączaniu mu DMA przy starcie systemu -- kernel czekał na
timeout (dwukrotnie po ok. minucie, raz przy ładowaniu modułu do obsługi
IDE, drugi raz przy montowaniu systemów plików).

Kernel w PLD jest budowany z opcjami:
  CONFIG_IDEDMA_PCI_AUTO=y
  CONFIG_IDEDMA_AUTO=y
(czymkolwiek się różnią); musiałem przebudować bez nich (a może tylko
jednej... nie pamiętam już; nie mam jak sprawdzić teraz).

Próbowałem wyłączyć ustawianie DMA przy starcie, podając opcje:
ide0=nodma ide=nodma hdb=nodma; żadna nie zadziałała...  Pytanie: czy da
się to wyłączyć bez rekompilacji?  Jak?  Według kernel-parameters.txt,
ide0=nodma powinno działać...

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]