iproute2

k_dendra w o2.pl k_dendra w o2.pl
Wto, 3 Lut 2004, 14:39:19 CET

Witam.
Mam ciut bardziej zaawansowane łącze. Czyli po prostu 2 wyjścia.
Konfiguracja zrobina na podstawie opisu w  http://www.samag.com/documents/s=1824/sam0201h/0201h.htm
Z jednym wyjątkiem - nie ruszałem kernela. Kernel z PLD
czyli:
#ip route list
default equalize
        nexthop via 217.11.xx.yy  dev eth2 weight 1
        nexthop via 80.55.aa.bb  dev eth1 weight 1

Wszystko działało ok pod kernem PLD 2.4.19. Aktualnie mam PLD 2.4.20-12 i problem:
Za kompem, przez kolejną sieciówke i NAT podpięty jest LAN. Jeśli komp z lanu utworzy połączenie tcp/ip przez jeden gateway bywa tak, że podczas trwania sesji zrywa się ona i reszta pakietów IP próbuje dojść do celu przez drugie wyjście. Oczywiście nie udaje sie to i całe połączenie trzeba zaczynać raz jeszcze.
Rozwiązaniem tymczasowym jest routing po źródłowych IP typu: część jednym gatewayem, a część drugim. Jednak nie wygląda mi to na sensowne rozwiązanie.
Czy któreś z kolejnych jąder w PLD ma to lepiej rozwiązane?
2.4.20-12 całkiem mi się podoba gdyby jeszcze nie w/w problem...

pozdroofka
Krzysztof 'Xyo' Dendra