grsec full w 2.6.16 i 2.6.17

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Pon, 25 Wrz 2006, 16:30:51 CEST

On Mon, 25 Sep 2006, Zbyniu Krzystolik wrote:
> Ja chętnie, ale jak widzę panikę jaką powoduje samo grsecurity (i to tak
> delikatnie ustawione jak domyślnie u nas), to wolę nie wymawiać głośno
> słowa PaX.

Wiesz, prawda jest taka, że na normalnym desktopie grsec jest absolutnie
zbędne.

Z drugiej też strony chciałbym móc skorzystać z grsec-a na maszynkach, do
których niezbyt często zaglądam. Tam także i PaX byłby może mile widziany.

Ale to są _alternatywy_ i IMO grsec_min, jaki mamy obecnie w kernelu
zaaplikowany jest wystarczający dla normalnego desktopa i na defaultowy
kernel (można co najwyżej pogadać o dodaniu jakichś drobnych ficzerów do
niego...)

Inna sprawa - czy są jakieś szanse na rzeczy typu restricted-proc w
vanilowym kernelu? Czy ktoś wie co na ten temat myśli Linus? Bo sprawa
ciągnie się od 2.2 i zapewne była podnoszona na lkml (/me lazy i nie chce
mi się szukać góglownicą ;) ).