grsec full w 2.6.16 i 2.6.17

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Pon, 25 Wrz 2006, 20:10:08 CEST

Mniej wiecej Mon, Sep 25, 2006 at 04:30:51PM +0200, zainteresowany Paweł Gołaszewski rzekl:

> Wiesz, prawda jest taka, że na normalnym desktopie grsec jest absolutnie
> zbędne.

A ja mam osobnego użytkownika dla dostępu do kont bankowych online. I
chcę mieć jego uprawnienia ograniczone znacząco. Wszystko zależy od
oczekiwań.

> Z drugiej też strony chciałbym móc skorzystać z grsec-a na maszynkach, do
> których niezbyt często zaglądam. Tam także i PaX byłby może mile widziany.

Pytanie jak wiele różnych kombinacji chcemy utrzymywać.

> Ale to są _alternatywy_ i IMO grsec_min, jaki mamy obecnie w kernelu
> zaaplikowany jest wystarczający dla normalnego desktopa i na defaultowy
> kernel (można co najwyżej pogadać o dodaniu jakichś drobnych ficzerów do
> niego...)

Prawdę mówiąc nie mam pojęcia, bo nigdy nigdzie nie miałem takiego :)

> Inna sprawa - czy są jakieś szanse na rzeczy typu restricted-proc w
> vanilowym kernelu? Czy ktoś wie co na ten temat myśli Linus? Bo sprawa
> ciągnie się od 2.2 i zapewne była podnoszona na lkml (/me lazy i nie chce
> mi się szukać góglownicą ;) ).

IMO jest to porażka, że nie ma domyślnie. Ja się nieswojo czuję nawet w
systemie, w którym nie ma losowych PIDów :)

Zbyniu
--
%% Absolutely nothing we trust %%