komunikaty z kernela nt temp.

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Wto, 27 Lut 2007, 18:47:13 CET

cześć

jest sobie serwer

2 x Xeon 2.8, płyta se7525gp2, obudowa intelowska z wiatrakiem
podpiętym do płyty, chłodzenie pasywne, tzn włancza się wtedy kiedy
trzeba

i tak, 2.4.31-2smp, wszystko jest ok, zero komunikatów z grupy
*.=emerg * (syslog.conf), działa, podgrzeje się, przedmucha, spokój,

2.6.16.40-1smp, PRAWIE wszystko ok, serwer działa, jak na 2.4 ale sypie
na dowolną konsolę czyli wszędzie:

Message from syslogd w server at Tue Feb 27 18:44:07 2007 ...
server kernel: CPU1: Temperature above threshold

Message from syslogd w server at Tue Feb 27 18:44:07 2007 ...
server kernel: CPU1: Running in modulated clock mode

z dmesga:
CPU0: Running in modulated clock mode
CPU0: Temperature above threshold
CPU1: Temperature above threshold
CPU1: Running in modulated clock mode
CPU0: Running in modulated clock mode

i tak w kółko

załadowałem moduł thermal z myślą że mu ulży :-) i nic.
płyta ma nowy bios i to samo, 2.6.16 lub 2.6.17.13(by zbyniu) to samo,

nie wiem gdzie już szukac, google i intel.com nic ciekawego nie wnoszą,
a chłodzenia na aktywne nie chce zmieniać bo nie mam na to ochoty oraz
wiatraczków na radiatorki,

w biosie nie mam żadnej sensownej opcji do zmiany konfiguracji i
zachowania, poprostu już czarna rozpacz mnie ogarnia i mam myśl
żeby "*.=emerg *" przekierować do /dev/null

eh, walczył ktoś z takim grzejącym się ?

zdrówko

--
Michał Abramowicz	abram  pld  -  linux  org