problem z uruchomieniem

Artur Spasiński arturspa w gazeta.pl
Wto, 27 Lip 2004, 12:56:39 CEST

and wrote:
>  Mam problem z uruchomieniem PLD live (128 ram,duron 1400).
> Wkładam płytke i wszytko ładnie się botuje ,loguję się jako root i dalej
> pojawia się tekst o wyborze managera X .
> Wpisuje X i zatwierdzam Enterem.
> Pojawia się szary ekran i krzyżyk ,którym moge poruszać myszką i na tym
> sie kończy instalacja ...nic nie można zrobić.
> Czy robię coś nie tak ?

witam,

w zasadzie dobrze;), jest tylko drobne "ale".

"X" - to serwer trybu graficznego - to co widzisz wlasnie na ekranie -
nic ponadto. Dopiero na tym dziala program, ktory umozliwia wyswietlanie
"okienek", tzw. "window mamager".
Musisz uruchomic "managera" okien - np. kde, xfce4...
Z Twojego opisu wydaje mi sie, ze uruchamiasz plytke "mini" - wiec
sprubuj wpisac "startxfce4" (dla kde byloby odpowiednio "startkde", ale
na plytce mini chyba nie jest on dostepny, jak napiszesz kilka
pierwszych liter i nacisniesz "TAB" to otrzymasz podpowiedz co do
mozliwych polecen).

Ale instalacja to oddzielna bajka i nie potrzebujesz do tego trybu
graficznego. Po zalogowaniu sie jako root przejdz do katalogu
"installer" (pisze to z pamieci, wiec nazywac sie troche inaczej,
sprawdz poleceniem "ls"):
   #cd installer
i uruchom wlasciwy program instalacyjny:
   #./installer.sh

po instalacji proponuje najpierw uruchomic "pldconf" - tam bedziesz mogl
skonfigurowac np. siec.

pozdr.
	A.S.