zmiany, zmiany, zmiany

Arkadiusz Miskiewicz misiek w pld.org.pl
Pon, 27 Mar 2000, 18:02:51 CEST

Qm,

	ostatnio znów zabrałem się za grzebanie w rc-scriptsach
i mam parę uwag/propozycji:

a) jeśli nie ma sprzeciwów/innych propozycji to chciałbym sam decydować
   o tym kiedy zrobić release rc-scriptsów. Teraz np. Tomek zrobił
   release 0.2.0 wersji z paroma znanymi mi błędami.

b) /etc/ppp IMHO powinien wylecieć z rc-scriptsów (a przejść do
   pakietu ppp*.rpm). Do tego mam jeszcze parę skryptów m.in.
   auth-{up,down}, ipv6-{up,down}, ipx-{up,down}.

c) Docelowo chcę zlikwidować rozróżnienie primary ip adres i aliasy.
   Pozatym aliasy typu ifcfg-dev:0 > /dev/null. Cały konfig będzie
   w jednym pliku dla device. Zamierzam zrobić wszystko w formie:
   IP_1="nazwa1" (to się bedzie pojawiało jako device:$IP_1)
   IP_1_ADDR="12.12.12.12/24" (adres z netmaską)
   IP_1_BCAST="255.255.255.0" (lub IP_1_BCAST="" - wtedy będzie obliczany
                                                   automagicznie)
   IP_1_OPT="scope global" (dodatkowe opcje dla ip addr add)

   IP_2="nazwa2"
   IP_2_ADDR="4.2.4.2/32"
   IP_2_OPT=""

   IP_3=""
   IP_3_ADDR"=3ffe:902:12::10/128"
   IP_3_OPT=""

   Dzięki tej zmianie uproszczą się skrypty, zmniejszy się ilość plików
   konfiguracyjnych etc (wylecą m.in. ifup-aliases, if{up,down}-post).
   Pozatym ipcalc staje się zbędny (broadcastu nie trzeba liczyć bo jest
   on liczony automatycznie; network też nie trzeba wyliczać bo routing
   jest dodawany automatycznie przez jajo (no myślę, że jaja 2.0.x sobie
   daruje)).

   W związku z powyższymi, poważnymi zmianami (jak tylko je commitnę)
   Jacek powinien poprawić obsługę LDAPa tak by używała nowego formatu.

   No i najważniejsze: nie zamierzam obsługiwać starych konfigów !

d)
   Do poprawki będą leciały sobie:
   - obsługa ppp
   - obsługa slip
   - obsługa tuneli
   czyli wszystko (aczkolwiek myślę, że warto) 8)

e) Co właściwie robią te kosmiczne regułki egrepa w ifup && ifdown
   CONFIG="`egrep -l "^DEVICE=[\"\']*$DEV[\"\']*\$" ${IFCONFIGS}`"
   i reszta z IFCONFIGS ?

Tyle na dziś.