Ładowanie modułów dźwiękowych

Michal Kochanowicz mkochano w ee.pw.edu.pl
Pon, 27 Mar 2000, 18:55:57 CEST

Cześć

Obecnie w skryptach jest możliwość ładowania modułów kart muzycznych.
Jest to o tyle wygodne, że np. AWE 64VE (ISA) potrafi zrobić wielkie
bummmm przy inicjalizacji (moduł 'sb') i byłoby to nieco wkurzające,
gdyby moduł był ładowany wielokrotnie.

Ładowanie modułów wygląda w ten sposób, że wywoływane jest:
modprobe -s sound
modprobe -s midi

Jest to IMO o tyle niewłaściwe rozwiązanie, że w przypadku modułu sound
zostanie załadowany jedynie podsystem obsługi dźwięku, a nie właściwy
sterownik karty. Być może właściwszym rozwiązaniem byłoby użycie
'sound-slot-0' i 'synth0'? Ja obecnie stosuję jeszcze inne rozwiązanie.
W skrypcie ładowane są 'sound_drv' i 'midi_drv' a w modules.conf mam
aliasy na sterowniki, które mają być ładowane.

Mogę wprowadzić powyższe zmiany, czy też są jakieś powody, dla których
powinno zostać tak jak jest?
--
--==Michał Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==mkochano w ee.pw.edu.pl==--
--==PGP key: www.ee(...)/~mkochano/PGP/ or finger me @ miriam.ee...==--