QoS w rc-scriptach

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Wto, 13 Sie 2002, 18:50:31 CEST

On 13 Aug 2002, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> O to chodzi by mieć możliwość ustawienia maksymalnej przepustowości
> in/out dla całego interfejsu.

Dokładnie.
Jest to bardzo przydatne kiedy się komuś sprzedaje jakąś określoną
przepustowość, a fizycznie stawia interfejs, np. 100Mbit.
Owszem, można to zrobić w inny sposób, robiąc magiczne regółki QoS-a,
ale... czemu nie uprościć sobie życia? Jeżeli ktoś potrzebuje
kolejkowania, priorytetów, faworyzowania ruchu to i tak sięgnie po
najprostsze rzeczy.

> Blues napisał, że ingress jest tylko na 2.4, a tym samym na 2.2
> będzie kicha, i zostanie tylko możliwość ustawiania limitu dla out.

Kurna - poszło tylko do ciebie, bo ta lista nie ma ustawionego reply....
Tak samo jak odpowiedź do Jacka....

> IMO takie proste coś jak limit na cały interfejs może jeszcze być w ifcfg-*.

Może być i nawet fajnie jeżeli będzie.

Tak się zastanowiłem i przetestowałem CBQ z różnymi BANDWIDTH. Problem się
upraszcza, bo można dawać BANDWIDTH==RATE, tyle że wtedy nie będzie wogóle
przeciążalności. Jest to chyba do zaakceptowania, szczególnie kiedy na
danym interfejsie jest tylko 1 klasa (noo - powiedzmy 2).

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...