dhcp i rc-scripts

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Śro, 21 Gru 2005, 23:08:07 CET

On Wed, 21 Dec 2005, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> Jak już będziesz dalej niż ,,wydaje mi się'' to wtedy można dyskutować.

Cóż... Temat raczej powinien pójść do autorów dhcpcd, bo powinien mieć on
opcję, aby wyskakiwać nawet jeżeli uzna czas za nieskończony. Wtedy
możnaby ją w rc-scriptach domyślnie może włączyć..

W tej chwili startowanie sieci w takiej sytuacji kiedy dhcpcd jest zbyt
mądre powoduje brzydki wygląd i tyle.

> Wydaje mi się, że to bzdury. dhcp działa na interfejsie, nie wie co to
> za cudny interfejs i to go nie interesuje, a już napewno nie to, że to
> wifi z wpa.

Raczej chodziło mi o problemy na styku. Nie ważne.

Organoleptycznie:
- nie ma WPA na Wifi - jest czas dzierżawy normalny, ludzki
- włączam WPA - dhcpcd stwierdza, że jest nieskończony (i słusznie):
LEASETIME=4294967295
RENEWALTIME=2147483647
REBINDTIME=3758096383

Zachowanie jest tutaj trochę ciekawe. Manual dhcpcd pisze, że domyślnie
program prosi o nieskończony czas dzierżawy (0xffffffff), tyle, że w moim
przypadku bez włączonego WPA dostaje normalny czas. Przy włączonym WPA
otrzymuję 0x3304ffffffff, czyli troszkę mniej, marne ~130lat ;) I co
ciekawe - o taki czas idzie żądanie, a nie manualowe "same f".

Wygląda na to, że raczej jest to problem z AP. Oraz samym dhcpcd, któremu
brakuje możliwości wymuszenia nie-kończenia działania.

Ale to takie dywagacje prze pójściem spać ;)

> Włącz więc.

Dorzucone.