AX.25

Igor Truszkowski igor w chaos.w.pl
Pią, 20 Kwi 2001, 17:11:16 CEST

[Leszek A. Szczepanowski, 20 Apr 2001 at 12:31:50]

>Dodac mozna, aczkolwiek z doswiadczen z tym oprogramowaniem
>wiem ze jest ono mocno niedopracowane. Wlacznie z
>zawieszaniem sie socketow ax25 i koniecznoscia
>przeresetowania calego linuxa.

A z czym konkretnie? Ja ostatnio postawiłem na jakimś starym blaszaku
pingwina 2.2.18 i chodzi jako[1] serwer poczty, router/nat dla kilku
maszyn, bramka ax25 <--> tcp/ip na dwóch radiostacjach (baycom+tnc2c),
BBS (właśnie na f6fbb) dostępny przez oba radia oraz internet. Padów
nie stwierdzono. Chociaż z drugiej strony właściciel nie daje mu
możliwości wyhodowania uptime, bo wiecznie coś włącza, wyłącza,
zawiesza mu się 8 letni dysk... Ale nie wydaje mi się, aby w obecnym
kształcie samo podstawowe oprogramowanie libax25, ax25-tools,
ax25-apps było porażająco niestabilne. Ostatnio nawet dorobili
się autconf/automake i działa z nowszymi kernelami ;-))
Z FBB faktycznie przesadziłem, ponieważ jest to nieudany port
dosowego programu. Poza tym jest closed-source (chyba, że ostatnio
coś się zmieniło?) i tak jakby olewa zasady rządzące unix-like
systemami. Niemniej uważam, że istnieje kilka programów, które warto
dorzucić, choćby do test.
A są przecież jeszcze różne cuda do obliczania anten, prowadzenia
dzienników itp. rzeczy związanych z HAM, a nie związanych bezpośrednio
z zawieszaniem socketów ;-)
"Jakby coś" to jestem chętny do pomocy.

[1] tak, wiem, że z punktu widzenia sensu, logiki i bezpieczeństwa to
    zły pomysł, ale nie było pieniędzy :-/

Pozdrawiam.

PS. W Debianie to wszystko jest, aczkolwiek nie wiem na jakich
    zasadach.

PS2. Pierwszy list miałem wysłać na devel, ale przez pomyłkę
     poszło tutaj więc już nie chcę robić zamieszania.

--
[ Igor Truszkowski  igor (at) chaos (dot) w (dot) pl ]
[ GnuPG Key at  http://zeus.polsl.gliwice.pl/~pol128 ]