qmail-superbounce

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 21 Kwi 2001, 16:31:17 CEST

Cześć,

Zrobiłem ostatnio nakładkę na qmail'a: qmail-superbounce. Natchnął mnie
kiedyś jeden list wysłany przez jednego użytkownika do MAILER-DAEMON.
Było to jakoś tak:
  "Kto ty jesteś i czemu mi ślesz te śmieci"

No cóż gościu wysłał jakiś obrazek albo inny załącznik na nieistniejący
adres i przyszedł mu zwrot. Ale dla takiego lamera to była jakaś
wiadomośc po angielsku od tajemniczego "MAILER-DAEMON'a" z całą masą
krzaków na końcu (nierozkodowane base64).

Więc napisałem qmail-superbounce. Wymaga on nieco spatchowanego qmaila
(patch jest już w CVS PLD), który powoduje, że wszystkie odbitki
trafiają na jakiś lokalny adres, pod którym czeka qmail-superbounce aby
je przetworzyć. Przetwarzanie to polega na:

        1. Załadowaniu odbitej wiadomości do załącznika (żeby lamer
poznał, że to jego)
        2. Przetłumaczeniu komunikatów qmaila na język zrozumiały przez
odbiorcę --- według domeny (na razie jest tylko polskie tłumaczenie)
        3. Zmianie pola "Date: " na czas lokalny (qmail wstawia tam
GMT), bo jak już zmieniać, to czemu nie to.

Wszystkie trzy punkty są opcjonalne (ale punkt 2 bez 1 może stworzyć
nieprawidłową wiadomość --- 8-bitowe znaki bez żadnego kodowania MIME).

Prosiłbym wszystkich chętnych, oraz innych, któży nie mają nic lepszego
do roboty o przetestowanie tego pakietu. Jeszcze lepiej gdyby mi ktoś
przygotował inne tlumaczenia :-) (wiem, że nie na tej liście)
W niedługim czasie chciałbym żeby to się ukazało także na www.qmail.org.

Pozdrowienia,
        Jacek