BitchX

Jarosław Kamper jack w jack.eu.org
Czw, 26 Kwi 2001, 20:36:37 CEST

Hieloł
Zauważyłem bardzo dziwną (dla mnie rzecz). Z nudów zacząłem skanować
własny serw (nmap -I nazwa.hosta) i zainteresowały mnie dwa wpisy:

2001/tcp   open        dc                      root
2035/tcp   open        imsldoc                 root

Wygląda na coś (mi nieznanego) chodzącego z roota, więc:

[root w pldmachine root]# fuser -n tcp 2001
2001/tcp:            21958

ps aux|grep 21958 Wskazał na BitchX. Jeszcze sprawdziłem, a tu:

tcp        0      0 *:2001                  *:*		LISTEN

No to scr-bx i /quit zdychaj

Po kolejnym przeNMAPowaniu 2001 zniknął. Więc kolejne scr-bx i /quit
zdychaj. Wygląda czysto, a przynajmniej wiem, że to co widzę ma chodzić
i chodzi.

Myślę sobie, Bitcha wisiała 3 dni więc może coś się podpięło. Odpalam
jeszcze raz BitchX, nmapuję - czysto. 5 minut później (ba! niecałe)
widzę:

2430/tcp   open        venus                   root

O. nie! /quit zdychaj!

nmap -I workstacja (również dwie BitchXe), a tam czyściuteńko (poza
dwoma usługami, które mają chodzić). Ki diabeł?

W logach oczywiście (pomijając totalny burdel jaki robi spop3d ze swoim
marudzeniem o sptls) "czysto"... Oczywiście nmap przebiegając przez 995
pogłębił ten "nieład" w logach...

Proszę o jakieś info.

Jarosław Kamper		   jack w jack.eu.org	         UIN: 35713516
http://jack.eu.org		        Registered Linux User # 165846
      If you don't understand or are scared by any of the above
                ask your parents or an adult to help you.