Podinterfejsy

krzysiekt18@poczta.fm krzysiekt18 w poczta.fm
Czw, 2 Sie 2001, 19:13:17 CEST

>Mam problem z podinterfejsami:
>1 pierwotnie chodzilo o nazwe pliku konfiguracyjnego (wzorowalem sie na
>Mandrake gdzie gdzie cos takiego dziala):
   ifcfg-eth0 ifcfg-eth0:0. W PLD taki numer mi nie przeszedl.
>Zmieniliem ifcfg-eth0:0 na ifcfg-eth1 wpisujca w nim DEVICE=eth0:0 i po
>wylistowaniu aktywnych interfejsow

Ciekawe jak adresujesz siec ?
Twoj plik ifcfg-eth0 powinien wygladac tak:

<<------cut-here------

DEVICE=eth0
IPADDR=192.168.0.3
PREFIX=24
ONBOOT=yes

Jesli oczywiscie masz siec klasy C.

>2. Gdy podnosze siec bez konfiguracji podinterfejsu a nastepnie recznie
>ifconfig'iem dodaje podinterfej komunikacja z siacia jest prawidlowa.

>Czy ktos z szanownych kolegow wie o co tu chodzi? Z gory dziekuje za
>informacje.

To napewno wina zmiennej PREFIX.
W PLD wlasnie tak jest adresowana siec (chodzi mi o klasy)
No i oczywiscie musisz miec zaladowane sterowniki karty sieciowej, najlepiej dopisane do modules.conf, tak aby na starcie eth0 bylo inicjalizowane.

Pozdrawiam:

Krzysiek "dzimi" Taraszka

Skarb Kibica Polskiej Ligi...
http://pilka.interia.pl/liga/1/skarb