cd //

Roman Werpachowski roman w student.ifpan.edu.pl
Śro, 8 Sie 2001, 22:29:58 CEST

On Wed, 8 Aug 2001, Blues wrote:

> Proponuję każdemu mały eksperyment:
>
> $ cd //
> $ pwd
> //
>
> Ciekawy efekt. I zastanawiam się czy jest to babol czy ficzer. Wydaje się
> to występować tylko w bash'u i w zasadzie nie widać żadnych konsekwencji
> takiego zachowania.

Wydaje mi sie, ze powodem jest ze pwd wbudowane w basha (i w zsh) korzysta
ze zmiennej $PWD ustawianej przez cd (ktore z kolei bezkrytycznie polyka
podwojny '/'), zamiast samemu dowiedziec sie o nazwe bierzacego katalogu.
Mozliwa konsekwencja jest to, ze skrypty wykonywane pod bashem moga
myslec, ze sa w innym katalogu niz naprawde sa (ustawiamy falszywe PWD i
odpalamy skrypt, ktory wywoluje np. CUR_DIR=`pwd`). Mozna sobie wyobrazic,
ze ktos w ten sposob bedzie kantowal jakies skrypty systemowe, ale chyba
to malo prawdopodobne zeby to prowadzilo do powaznych problemow.

Pozdrawiam,

Romek

--

------ Roman Werpachowski ------