ntp

Andrzej Dopierała - Undefined undef w transilvania.eu.org
Pon, 3 Gru 2001, 13:14:48 CET

On Sat, Dec 01, 2001 at 01:00:35PM +0100, Jacek Konieczny wrote:
> Masz IPv6 w domu? na uczelni?
w domu tylko jako siec wewnetrzna, nie podlaczona do 6bone. na uczelni
podlaczone do 6bone.

> Masz multicast w domu? na uczelni?
hm.. dobre pytanie. nie wiem. na uczelni widze ze przy karcie jest wpis
multicast... a w domu - nie mam pojecia.

> Czy wogóle próbowałeś skonfigurować ntpd?
tak. apt-get install ntpd a potem zmiana sync time na yes ;)
na dwoch komputerkach w domu (686, kernel 2.2.19 z distro oraz 386,
kernel 2.4.6 kompilowany samemu) wszystko zaczelo dzialac bez problemu.
natomiast na uczelni na 586(2.4.7 z distro) po prostu nie chce dzialac
:o)

> Jak /etc/ntp/ntp.conf nie jest dobry dla twojej konfiguracji to nie
> będzie działać. Dlatego napisałem ci, żebyś przeedytował ten plik.
tiam. w domu nie musialem nic ruszac - ergo - wszystko domyslnie sie
powinno podniesc.

> Jeżeli chcesz tylko synchronizować od czasu do czasu czas przy użyciu
> ntpdate, to wyłącz startowanie ntpd (chkconfig ntp off)
> i wpisz, tak jak napisałem, ntpdate do crontaba.
nio.. tylko ze ja bym wolal przez demona ;)
a na serio: to nie ma znaczenia. blad jest albo gdzies w konfiguracji
u mnie, albo tez w wspolpracy ntp z czyms z distro w PLD...
A ja tylko chcialbym jakas sugestie gdzie szukac w czym jest problem.

[undefine w chaos undefine]$ sudo ntpdate ntp.icm.edu.pl
3 Dec 13:07:43 ntpdate[9609]: no server suitable for synchronization found

 :)