ntp

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pon, 3 Gru 2001, 19:21:20 CET

On Mon, Dec 03, 2001 at 01:14:48PM +0100, Andrzej Dopierała - Undefined wrote:
> w domu tylko jako siec wewnetrzna, nie podlaczona do 6bone. na uczelni
> podlaczone do 6bone.

Cytuje log, który podesłałeś:
Nov 30 13:00:41 chaos ntpd[609]: bind() fd 8, family 2, port 123,
addr 224.0.1.1, in_classd=1 flags=0 fails: Address already in use

"Address already in use" to typowy objaw problemu z IPv6 ---
bindowanie jednocześnie do :: (default w IPv6) i adresu IPv4 sprawia
takie problemy.
Tu sytuacja jest nieco dziwna, bo problem dotyczy adresu multicastowego.
Te adresy traktowane są inaczje i "address already in use" nie powinien
się pojawię (problem w kernelu?)
W każdym razie różnica wynika najprawdopodobniej z użycia IPv6 na
uczelni.

> tiam. w domu nie musialem nic ruszac - ergo - wszystko domyslnie sie
> powinno podniesc.
W domu nie musiałeś nic ruszać - ergo - konfiguracja domyślna jest dobra
dla tego przypadku.
Przy takim podejściu jakie prezentujesz możesz sobie tylko narobić
problemów.

> nio.. tylko ze ja bym wolal przez demona ;)
To zrozumiałe.

> a na serio: to nie ma znaczenia. blad jest albo gdzies w konfiguracji
> u mnie, albo tez w wspolpracy ntp z czyms z distro w PLD...
> A ja tylko chcialbym jakas sugestie gdzie szukac w czym jest problem.
Wyłącz multicast w ntp.conf, powinno pomóc. Możesz też spróbować użyć
innego serwera NTP.
Zresztą sugestie podałem od razu --- edycja ntp.conf. Skoro nawet nie
próbowałeś ruszyć tego pliku, to po co wogóle ta dyskusja?

> [undefine w chaos undefine]$ sudo ntpdate ntp.icm.edu.pl
> 3 Dec 13:07:43 ntpdate[9609]: no server suitable for synchronization found
Hmm... to już inna sprawa.
Co pokazuje: "ping ntp.icm.edu.pl", "host -a ntp.icm.edu.pl",
"tcpdump -i any 'ip host ntp.icm.edu.pl'"

Prawdopodobnie tak szukając znajdziesz rozwiązanie problemu.
Jeżeli jedyną różnicą w konfiguracji jest IPv6, to może ntp.icm.edu.pl
ma adres IPv6, ale NTP nasłuchuje tylko na IPv4.

Pozdrowienia,
        Jacek