Tunelowanie przez vtund

Andrzej Dopierała - Undefined undef w transilvania.eu.org
Pią, 7 Gru 2001, 19:21:14 CET

Usiłuję uruchomić tunel z domciu na uczelnię. Domyślam się że do tego
celu służy vtund. A skoro jest to w distro więc pewnie ktoś tego
używa...
Natrafiłem jednak na mały problem. A w zasadzie kilka problemów. Otóż..
sterownik vtun w jądrze jest. Ale brakuje do niego deviców w /dev.
Ot, coś w stylu:
crw-------    1 root     root      90,   0 gru  7 01:38 /dev/tun0
crw-------    1 root     root      90,   1 gru  7 01:38 /dev/tun1
crw-------    1 root     root      90,   2 gru  7 01:38 /dev/tun2
crw-------    1 root     root      90,   3 gru  7 01:38 /dev/tun3
Może dodać to do dev?
Ale druga sprawa... na uczelni korzystam z devfs. W jaki sposób można
utworzyć w nim takie urządzenia? Samo załadowanie tun nic nie daje.
Utworzyłem je niby "ręcznie" mknodem, ale i tak to niewiele daje: przy
probie połączenia się z takim tunelem z domu dostaję w logach:
Dec  7 19:02:35 chaos vtund[1510]: Can't allocate tun device. No such device(19)

Ma ktoś pomysł co może być nie tak i jak sobie z tym poradzić?