spop3d

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Wto, 11 Gru 2001, 15:34:53 CET

On Tue, Dec 11, 2001 at 02:25:59PM +0100, Daniel Mróz wrote:

> Czesc
>
>    Demon qmail-smtpd dziala juz prawidlowo z dodatkiem `: allow' w
> hosts.allow. Teraz mam problem z spop3d (0-16d-6). Jesli klientem POP3
> jest np. MS Outlook, wszystko dziala bez problemow. Kiedy klientem
> jest Netscape Mail 6.2, serwer POP3 odrzuca, a w logach skrobie:
>
>    spsasl: no mechanism available

Najpierw zastanów się, czy potrzebujesz SASL.
Jeżeli nie, to wpisz do spop3d.conf:
        SASLAllow       no

Ale sprawdź, czy ten Netscape nie świruje przy SMTP (on czasem upiera
się przy autentykacji SMTP). Jeżeli nie używasz autentykacji SMTP, to
usuń "chkpassword" z /etc/sysconfig/rc-inetd/smtp

Pozdrowienia,
        Jacek